جهان

نشست ناتو در لندن پایان یافت

لندن/ ایرنا/ 14 قوس/ باختر
اجلاس دو روزه ناتو که روز سه شنبه با حضور سران کشورهای عضو این ائتلاف در لندن گشایش یافت، دیشب پایان یافت.
دونالد ترامپ ، رییس جمهوری امریکا بامداد امروز نتیجه حضور خود در نشست ناتو را موفقیت آمیز خواند و گفت: در این سفر رهبران ناتو را به پرداخت ۱۳۰ میلیارد دالر بیشتر مجبور کردم.
دونالد ترامپ پس از پایان نشست دو روزه سران پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) در لندن در پیامی تویتری نوشت: رسانه‌های خبری جعلی ، در حال انجام هر کاری هستند تا سفر بسیار موفق من به لندن را تضعیف کنند.
ترامپ با اظهار خشنودی از نتایج نشست ناتو افزود: من دستاوردهای خوبی با رهبران ناتو داشتم زیرا توانستم آنان را برای پرداخت ۱۳۰ میلیارد دالر بیشتر در سال و پرداخت ۴۰۰ میلیارد دالر بیشتر در سه سال مجبور کنم.
رییس جمهوری امریکا تاکید کرد که در نشست دو روزه ناتو نه تنها امریکا متعهد به پرداخت هزینه دفاعی بیشتر نشد، بلکه بسیار با احترام با وی رفتار شد.
ترامپ در حالی از نتایج نشست ناتو اظهار رضایت کرد که به دنبال ناخوشنودی وی از مواضع رهبران اعضای ناتو، دیروز به طور ناگهانی کنفرانس مطبوعاتی پایانی نشست ناتو را لغو کرد.
به گزارش شبکه سی ان بی سی، ترامپ به دلایل نامعلوم کنفرانس مطبوعاتی پایانی نشست هفتادمین سالگرد سازمان پیمان اتلانتیک شمالی ناتو راکه در لندن برگزار شد ، لغو کرد.
وی در پیامی تویتری ، این کنفرانس خبری را مهم ندانست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا