فرهنگ

مشکلات آژانس باختر در کمیته فرهنگی کابینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت

کابل 9 ثور باختر
جلسه کمیته فرهنگی و اجتماعی کابینه حکومت وحدت ملی، امروز به ریاست قانونپوه سرور دانش سرپرست و معاون رییس جمهور و رییس آن کمیته بر گزار شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ،نخستین جلسه کمیته فرهنگی- اجتماعی کابینه حکومت وحدت ملی، به ریاست قانونپوه سرور دانش سرپرست و معاون ریاست جمهوری و رییس آن کمیته بر گزار شد. معاون رییس جمهور در ابتدای جلسه گفت: باتوجه به اینکه در افغانستان چالش ها و مشکلات عمدتا ریشه فرهنگی- اجتماعی دارد، حیطه کاری این کمیته موضوعات مهم را در برمی گیرد.
وی همچنین گفت: با اینکه در سالیان گذشته پیشرفت هایی در زمینه فرهنگی و اجتماعی وجود داشته است؛ ولی بازهم چالش های بسیاری وجود دارد و برای رفع این چالش ها و مشکلات، ارگانهای عضو کمیته مسؤلیت های سنگین را درجهت اطلاع رسانی همگانی، موضوعات دینی، حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه، مسایل مربوطه کا ر و کارگر و سایر موارد به عهده داشته  و امید است که به وظایف و مکلفیت های خویش به درستی عمل کنند.
همچنین در این جلسه، عضویت نهاد های که باید عضویت کمیته را داشته باشند به بحث گرفته شد و پیشنهاد مطرح شده مبنی بر عضویت وزارت صحت عامه، اکادمی علوم و اداره رادیو تلویزیون ملی در کمیته مورد تأیید قرار گرفته و به اداره امور ریاست جمهوری وظیفه داده شد تا بررسی بیشتر را در این زمینه انجام دهد.
کمیته سپس حل مشکلات آژانس اطلاعاتی باختر را که توسط رییس آن آژانس به جلسه مطرح شد مورد بررسی قرار داد. اعضای جلسه با ابراز نظر در مورد رسیدگی به مشکلات موجود در آژانس اطلاعاتی باختر، پیشنهاد آن اداره مبنی بر بازنگری تشکیل مربوطه، مسلکی شدن آن اداره ، ایجاد هماهنگی لازم با دفاتر رسانه ای حکومت و باز نگری مقرره حق الزحمۀ کارمندان آن  را مورد تأیید قرار داده و به آژانس اطلاعاتی باختر وظیفه سپرد تا طرح مدونی را در زمینه تشکیل اداره مربوطه و طرح تعدیل مقرره حق الزحمۀ کارمندان خویش تهیه کرده و در یکی از جلسات کمیته ارائه کند.
در این جلسه، طرح مقدماتی منع عمل گدایی نیز که از طرف وزارت کار، امور اجتماعی، شهدأ و معلولین ترتیب شده بود، به بحث گرفته شد. اعضای جلسه به تفصیل دیدگاه و نظریات خویش را در مورد طرح متذکره بیان داشته و عمل گدایی را یکی از نا هنجاری اجتماعی- فرهنگی در کشور تلقی کردند.
معاون رییس جمهور اتخاذ هرگونه تدابیر در این زمینه را مسؤلیت اساسی وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین عنوان کرد و فیصله شد تا این وزارت بااتخاذ تدابیر جدی دراین زمینه، سرنوشت قانون حمایت های اجتماعی را که در پرتو آن می توان چگونگی برخورد با عمل گدایی مشخص کرد، روشن کند.
اعضای جلسه با آنکه به کاستی های موجود در طرح متذکره اشاره کردند، به وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین وظیفه سپرد تا این طرح را باردیگر در هماهنگی با ادارات ذیربط مورد غور و بررسی دوباره قرار داده و آن را به کمیته ارائه کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا