سیاست

پیام تسلیت رییس اجرائیه نسبت وفات رییس جمهور سابق کشور هندوستان

کابل باختر 6 اسد
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرائیه مراتب تاسف عمیق  خود را نسبت وفات شخصیت علمی و سیاسی، عبدالکلام آزاد رییس جمهور سابق کشور دوست، هندوستان ابراز می دارد و این ضایعه درد ناک را به دولت و ملت بزرگ هند مخصوصاً خانواده و نزدیکان آن فقید تسلیت می گوید .
به گزارش آژانس باختر: در پیام رییس اجرائیه گفته شده است: مرحوم عبدالکلام آزاد نه تنها یک شخصیت برجسته علمی و سیاسی بود که در رشد و تقویه بنیه علمی کشور خود سهم بایسته ای ایفاء کرد  بل از لحاظ منش، اخلاق و کرکتر انسانی یک چهره شاخص و یک انسان فرهیخته و خودساخته ای  بود که به ارزش های والای انسانی و دموکراسی باورعمیق داشت. او یکی از طرف داران جدی توسعه روابط و تحکیم هرچه بیشتر مناسبات دوستی میان افغانستان و هند بود. آن مرحوم، پیشینه تاریخی و فرهنگی مشترک دو کشور را بستر و زمینه مناسب همکاری های دوجانبه در راستای منافع مشترک دو ملت می دانست و همواره بر انکشاف و توسعه این روابط تاکید می نمود.
رییس اجراییه دولت جمهوری اسلامی افغانستان با ابراز تاثر عمیق از فقدان این مرد بزرگ، از درگاه خداوند پاک برای وی غفران و آمرزش الهی و برای بازماندگان و ملت هند صبر و شکیبایی مسئلت می نماید. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا