سیاست

معاون وزیر خارجه هند: هند در هر عرصه‌ که برای دولت و مردم افغانستان اولویت باشد، همکاری اقتصادی می نماید

کابل ۸ حوت باختر
صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه امروز با ویجی گوخالی معاون وزارت امور خارجه جمهوری هند که در رأس هیئت آن کشور برای اشتراک در نشست دوم پروسه کابل به افغانستان آمده است، ملاقات کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه  به آژانس باختر، در آغاز، وزیر امور خارجه از همکاری‌های ارزشمند هند با افغانستان، به ویژه در زمینه‌های بازسازی و حمایت همه‌جانبه از روند صلح به رهبری و مالکیت افغانستان، ابراز سپاس نموده و در باره دیدگاه دولت افغانستان برای صلح و انتظارات از نشست دوم پروسه کابل معلومات ارائه کرد.
سپس، گوخالی از تعهد قوی جمهوری هند برای حضور دوامدار در کنار دولت و مردم افغانستان در عرصه‌های مختلف به شمول صلح اطمینان داده، ضمن اشاره بر اهمیت مشارکت استراتیژیک دو کشور، بر توجه جدی جمهوری هند برای تطبیق هرچه زودتر پروژه‌هایی که به همکاری آن کشور در افغانستان تطبیق می‌شوند، به شمول پروژه تهیه آب آشامیدنی برای شهروندان کابل، تأکید ورزیده و اظهار داشت که کشورش آماده است در چهارچوب مشارکت جدید انکشافی دو کشور، در هر عرصه‌ که برای دولت و مردم افغانستان اولویت باشد، همکاری اقتصادی نماید. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا