سیاست

رییس جمهوری شاروال کابل را رسماً معرفی کرد

کابل / 15 حمل / باختر

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر دیروز محمد داوود سلطانزوی را رسماً به حیث شاروال کابل، معرفی کرد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، ابتدا، انجنیر الهام عمر هوتکی سرپرست ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری، فرمان رییس جمهوری اسلامی افغانستان را در رابطه به تقرر محمد داوود سلطانزوی به حیث شاروال کابل، قرائت کرد.

سپس، احمدذکی سرفراز، شاروال پیشین کابل با تشکر از اعتماد رییس جمهور، در رابطه به کارکردهای شاروالی به خصوص در بخش های پلانگذاری و مسایل تخنیکی، به رییس جمهوری معلومات مفصل ارائه کرد و ابراز امیدواری کرد که این اقدامات ادامه یابند.

در ادامه، محمد داوود سلطانزوی شاروال جدید کابل از اعتماد رییس جمهور ابراز امتنان کرد و گفت که به کارهای شاروال پیشین ادامه می دهد و طرح های جدید خویش را در مطابقت با هدایات رییس جمهور و همکاری مردم، به پیش خواهد برد.

سلطانزوی بر مبارزه علیه فساد، اصلاحات و عرضه خدمات بهتر به شهروندان کابل، تاکید کرد و گفت که شاروالی زمانی می تواند موفق باشد که همکاری مردم را باخود داشته باشد.

سپس، امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری از کارکردهای احمدذکی سرفراز شاروال پیشین قدردانی کرد و گفت که کرسی های دولتی امانت ملت اند و ما خادمان ملت هستیم. وی همچنان مسوولیت جدید را به محمد داوود سلطانزوی تبریک عرض کرد.

صالح گفت، سمت شاروالی یک سمت مهم است و مردم از شما توقع خدمات بیشتر را دارند. وی افزود که فرهنگ به میان آمده در کابل که شماری از شهروندان مسوولیت های اجتماعی و شهری را مراعات نمی کنند، باید اصلاح شود.

رییس جمهوری با ابراز تشکر از حوصله مندی شهروندان کابل، گفت که عدم موجودیت پلان منظم در سال های گذشته، باعث شد که بخش های زیادی از شهر کابل خلاف پلان به صورت بی نقشه، کرده شود.

رییس جمهور تصریح کرد که چندی قبل با تمام نواحی و ولسوالی های ولایت کابل دیدارهای داشتم، نظریات، تحلیل ها و تشخیص آنان واقع بینانه بود، ما حالا برای شهر کابل یک تصویر مشخص داریم.

رییس جمهور کشور با اشاره به این که، تمام کشور با تهدید شیوع ویروس کرونا روبرو است، گفت که ما باید با تلاش های مشترک از این تهدید بیرون شویم.

رییس جمهور کشور از تلاش های احمد ذکی سرفراز شاروال پیشین قدردانی کرد و از محمد داوود سلطان زوی ابراز امتنان کرد که در این شرایط خاص این مسوولیت را پذیرفت. وی افزود که امیدوارم شما تحت نظر امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری به همکاری های خویش ادامه دهید.

رییس جمهور غنی با ستایش از سکتور خصوصی، گفت که سکتور خصوصی با درک شرایط به همکاری ادامه داد و از این سکتور خواست تا با آنعده از هموطنانی که به شکل روزمزد کار می کنند، همکاری صورت گیرد.

رییس جمهور کشور با تاکید، گفت که استعجالیت امر مهم است و هدف ما تامین ثبات می باشد. دیدگاه و برنامه ما کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت است و هرآنچه که در جلسات با شهروندان کابل شنیده ایم، عملی خواهد شد.

رییس جمهور کشور در اخیر سخنانش گفت که شاروال کابل عضو کابینه است، جلوگیری از فساد، استفاده موثر از منابع و ایجاد منابع جدید نهایت مهم می باشند، امیدوارم تا کابل در سال های آینده شاهد انکشاف متوازن باشد. عبدالخالق

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا