جهان

روزانه 2000 دختر در هند کشته می شوند

دهلی جدید – دویچوله – ۳ ثور – باختر
وزیر امور زنان و اطفال هندوستان گفته است که روزانه دو هزار دختر به دلیل ترجیح دادن پسران بر دختران در هند کشته می شوند. این دختران یا پیش از تولد سقط داده می شوند و یا این که بعد از ولادت به قتل رسانده می شوند.ا وجود قانونی که آزمایش تعیین جنسیت پیش از تولد نوزادان را منع می کند، در برخی از مناطق هندوستان سقط های گزینشی مبتنی بر جنسیت یک امر معمول است. به این دلیل شمار دختران نسبت به پسران در هند کاهش یافته است.
مانیکا گاندی، وزیر امورزنان و اطفال هندوستان به شبکه خبری "ان دی تی وی" گفته است که 2000 دختر روزانه سقط میشوندو برخی از آن ها همین که تولد می شوند، بر صورت شان بالشت گذاشته می شود و خفه می گردند.
سرشماری ای که در سال 2011 در هند صورت گرفت، نشان می دهد که تناسب اناث و ذکور نسبت به سرشماری ده سال پیشتر از آن بسیار اندک بهبود یافته است. شمار کمتر دختران نسبت به پسران تولد شده اند و تناسب پسران در برابر دختران 6 نفر در برابر 5 نفر می باشد.
نتیجه تحقیقاتی که در مجله طبی بریتانیایی به نام "دی لنسیت" در ماه می 2011 انتشار یافت، نشان می دهد که در سی سال گذشته دست کم 12 میلیون نوزاد دختر در هند سقط داده شده اند که این منجر به برهم خوردن تناسب دختران و پسران شده است. در سال 2011 در مقابل 818 دختر، 1000 پسر تولد شده اند. درسال 1981 در برابر هر 1000 پسر 962 دختر تولد شده بودند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا