جهان

رییس پوهنتون امریکایی افغانستان به طالبان: استادان ما را بدون شرط رها کنید

صدای امریکا/ ۱۳ عقرب/ باختر
دیوید سدنی، رییس پوهنتون امریکایی افغانستان خواستار رهایی "بدون شرط" دو استاد این پوهنتون از قید طالبان شد.
سدنی در مصاحبه با صدای امریکا رهایی این استادان را خیلی با اهمیت خواند و گفت: "نخست از لحاظ بشری، رهایی این‌ها اهمیت دارد. استادان ما، یکی امریکایی و دیگری آسترالیایی، سه سال و سه ماه قبل ربوده شدند. خانواده های آنان، اقارب و ما این‌جا در پوهنتون می‌خواهیم که آنان برگردند."
رییس پوهنتون امریکایی گفت که استادان این موسسه تحصیلی نباید ربوده می‌شدند زیرا آنان مصروف آموزش جوانان افغان، "رهبران آینده این کشور" بودند.
کیفن کینگ، امریکایی و تیموتی ویکس آسترالیایی در ماه اگست سال ۲۰۱۷ از نزدیکی پوهنتون امریکایی کابل ربوده شدند. سپس گروه طالبان با نشر ویدیوی این دو نفر، در بدل رهایی آنان، از امریکا خواستار رهایی زندانیان طالبان شدند.
این اظهارات سدنی در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس گزارش ها، زلمی خلیلزاد، نمایندگی ویژه امریکا در مورد مصالحه افغانستان در پی تبادله زندانیان، به شمول این دو استاد است.
اما رییس این پوهنتون می‌گوید که به هیچ عنوان در این موضوع دخیل نیستند: "ما رهایی استادان خویش را می‌خواهیم. ما شامل سازش های سیاسی، توافق صلح و هیچ نوع تلاش برای مصالحه نیستیم. ما فقط از آنانی که استادان ما را ربوده اند می‌خواهیم که آنان را رها سازند."
او گفت که نبود این استادان باعث ضیاع بزرگی شده است و اگر این استادان در پوهنتون حضور می‌داشتند، صد ها محصل افغان را آموزش می‌دادند. بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا