سیاستاخبارفرهنگجامعه

سمپوزیم جوانان در بامیان برگزار شد

بامیان/3 جوزا /باختر

سمپوزیم جوانان برای صلح و همدیگر پذیری در مرکز بامیان برگزار شد.

به گزارش آژانس باختر؛ ریاست کار و امور اجتماعی و موسسۀ مطالعات اقتصادی و حقوقی افغانستان این محفل را با حضور مسوولان، رییسان اداره  دولتی، موسسات ملی و بین المللی، فرهنگیان، جوانان، فعالان جامعۀ مدنی و رسانه ها در شهر بامیان برگزار کرد.

در این سمپوزیم، عتیق الله عتیق، معاون والی بامیان گفت که مشکل های فراوان در فراراه آموزش و ترویج ارزش های دموکراسی و حقوق بشری در کشور موجود است.

وی آزادی بیان را یک اصل دانست و گفت که باید به آزادی بیان احترام گذاشته شود و وعده داد که ادارۀ محلی بامیان با تمام توان و قدرت از آزادی بیان حمایت می کند.

اسحق موحدی، رییس اطلاعات و فرهنگ بامیان چالش های فرهنگی فراراه آموزش و ترویج ارزش های دموکراسی و حقوق بشری در افغانستان را وابسته به فرهنگ همین جامعه یاد کرد.

در این سمپوزیم جوانان برای صلح و همدیگر پذیری، اشتراک کنندگان نظریات شان را باهم شریک کردند و عوامل فرهنگی اجتماعی افراط گرایی، عوامل اقتصادی و سیاسی افراط گرایی در پوهنتون ها را مورد بحث قرار دادند و راهکارهایی برای مبارزه با افراط گرایی، ترویج همدیگر پذیری و نقش همدیگر پذیری در تامین صلح و آوردن رفاه در افغانستان‌ پیشنهاد کردند.احمد نعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا