فرهنگ

رییس اجراییه در روز جهانی مطبوعات: نهادهای رسانه‌یی و خبرنگاران پاسخ قوی به تروریستان دادند

کابل باختر 12 ثور
داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، در مراسم گرامی‌داشت از روز جهانی مطبوعات در کابل، حمله به خبرنگاران و غیرنظامیان را «تراژیدی» خواند و گفت که هیچ تفاوتی میان گروه‌های هراس‌افگن در افغانستان وجود ندارد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر ، در این مراسم که امروز با حضور نهادهای رسانه‌یی، مسوولان رسانه‌ها و خبرنگاران در وزارت اطلاعات و فرهنگ برگزار شده بود، رییس اجراییه کشور، شهادت خبرنگاران در کابل، خوست و قندهار را باردیگر به خانواده‌های قربانیان و مردم افغانستان تسلیت گفت.
داکتر عبدالله عبدالله، از ایستادگی و شهامت نهادهای رسانه‌یی و خبرنگاران ستایش کرد و گفت که هیچ‌گونه تفاوتی میان گروه‌های جنایت‌کارِ داعش، طالبان، القاعده، شبکۀ حقانی وجود ندارد.
رییس اجراییه خاطرنشان ساخت که اگر امروز یک گروه مسوولیت تراژیدی حمله به خبرنگاران را بر عهده گرفت، گروه جنایت‌کار دیگر برائت نمی‌یابد. چون به تکرار چنین حملات وحشیانه را مرتکب شده‌اند.
رییس اجراییه کشور ابراز داشت که گروه جنایت‌کار طالبان با وجود تقاضای مکرر حکومت وحدت ملی، به صلح و گفت‌وگو جواب رد داد و با ادامۀ اعمال هراس‌افگنانه، زمینه‌ساز فعالیت گروه‌های تروریستی دیگر در کشور شد.
داکتر عبدالله عبدالله خاطرنشان ساخت: گروه‌های تروریستی عمده‌ترین دست‌آورد مردم افغانستان {رسانه‌ها} را هدف قرار دادند. اما مسؤولان رسانه‌ها و نهادهای خبرنگاری در حین تراژیدی و جنایت در محل حادثه، پیام استوار و قوی به تروریستان فرستادند. رییس اجراییه از صبر، شکیبایی و پیشنهادهای معقول و سازندۀ نهادهای خبرنگاری ستایش کرد.
داکتر عبدالله عبدالله، از نقش و سهم رسانه‌ها در نظام یادآوری کرد و گفت که باید وضعیت کشور را به حیث شهروند و مسؤول درک کنیم. صدها هزار خانواده نان‌آور و سرپرست خود را در جنگ از دست داده‌اند. در برابر این وضعیت، همۀ ما مسؤول هستیم و باید دست به دست هم بدهیم و کشور خود را از این شرایط نا مطلوب بیرون سازیم.
در این نشست، مسؤولان نهادهای خبرنگاری اعلام کردند که داعش، طالبان، القاعده، شبکۀ حقانی و هیچ گروه تروریستی دیگر نمی‌تواند مانع فعالیت آزاد رسانه‌ها و آزادی بیان در کشور شود.
آنها همچنان تأکید کردند که به گونۀ بی‌طرفانه و مسلکی به کار شان ادامه می‌دهند و اجازه نمی‌دهند بزرگترین دست‌آورد مردم افغانستان، تضعیف و نابود گردد. ختم/ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا