جامعه

از میلاد پیامبر بزرگ اسلام در هرات تجلیل شد

شهرهرات/ ۲۳ عقرب/ باختر
به مناسبت گرامی‌داشت از میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام و تجلیل از هفته وحدت و اخوت اسلامی طی مراسمی با حضور شمار زیادی از علما درهرات تجلیل شد.
این مراسم همزمان با گرامی‌داشت از پنجمین سال‌روز شهادت شیخ عزیزالله نجفی در قریه جغاره برگزار شد.
در این مراسم شمار زیادی از اعضای شورای علمای هرات اعم از اهل تشیع و تسنن، اعضای شورای اخوت اسلامی، استادان پوهنتون، دانشجویان، باشندگان محل و بزرگان حضور داشتند.
روح‌الله نجفی پسر شهید شیخ عزیزالله نجفی هدف از برگزاری این مراسم را یادبود از شهدا و مستحکم کردن روحیه وحدت و اخوت در میان مردم خواند گفت که در این مراسم علمای اهل سنت و تشیع و باشندگان گرد هم آمده اند تا اخوت و وحدت اسلامی را جاگزین نفاق و تفرقه کنند.
در عین حال مولوی سید احمد آخندزاده رئیس شورای اخوت اسلامی هرات که پیامبر بزرگ اسلام را اساس برادری و اتفاق در میان مسلمانان می‌داند، تاکید دارد که اتحاد و اتفاق مردم تنها راه نجات تمامی چالش‌های موجود در افغانستان است.
آخندزاده می‌گوید: مومنان همه باهم برادر اند و ایجاد نفاق و تنش را کار دشمنان اسلام و مردم افغانستان خواند و اظهار داشت که مسلمانان باید روی مشترکات شان تمرکز کنند، که خدا، دین، قرآن، پیامبر، وطن و همه چیزشان مشترک است.ختم/حبیب سادات

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا