امنیت

مردم از توقف خروج تدریجی نظامیان امریکا استقبال کردند

کابل باختر/ 6/ حمل
شهروندان کشور ازتصمیم رییس جمهور امریکا مبنی بر توقف خروج تدریجی نیروهای نظامی کشورش از افغانستان استقبال کردند.
بارک اوباما رییس جمهور امریکا درملاقات با محمد اشرف غنی رییس جمهور اسلامی افغانستان موقفش را دررابطه به حضور نیروهای کشورش درافغانستان روشن نموده گفت که بخاطر حفظ دست آوردها درافغانستان عساکر امریکایی تا آخر سال 2016 درافغانستان همچنان باقی خواهد ماند.
به گزارش آژانس باختر، این تصمیم رییس جمهور ایالات متحده امریکا مورد استقبال شهروندان کشور قرار گرفت و آنرا برای آموزش و حمایت از نیروهای افغان بخصوص درفصل جاری سال که دشمنان مردم افغانستان به حملات شان شدت می بخشند ، یک فرصت خوب تقلی نمودند.
عبیدالله از شهرلشکرگاه به آژانس باختر گفت: با آنکه مردم به توانایی نیرو های ملی شان متیقن هستند و می دانند که آنان بخوبی می توانند از کشورشان دفاع کنندو حملات دهشت افگنی را به فرصت کوتاه مهار نمایند اما هنوزهم این نیروها نیاز دارند تا از لحاظ ، آموزش و تجهیزات وسایر امکانات حمایت شوند.
اوگفت، تصمیم رییس جمهور امریکا این را ثابت ساخت که آنکشور از برنامه های دولت وحدت ملی درافغانستان حمایت میکند و این موضوع سبب دلگرمی و اطمینان مردم نسبت به آینده گردید.
معلم عبدالمالک باشنده کارته نو کابل نیز از توقف خروج تدریجی نیروهای امریکا از افغانستان استقبال کرد و گفت که تصمیم بارک اوباما در این خصوص نشان داد که روابط میان دوکشور دوباره بهبود یافته و رهبران افغان توانستند تا زمینه اعتماد سازی میان دوکشور را مهیا سازند.
وی یاد آور شد که هنوز نیروهای افغان به تجهیزات زمینی و هوایی ، امکانات مالی ، آموزش های بیشتر مسلکی نیاز دارند و دررفع این نیازها فقط نیروهای باقیمانده امریکا درافغانستان نقش خوبی ایفا کرده میتواند .
خانم حمیده نظامی فعال جامعه مدنی به خبرنگارآژانس باختر گفت: چنانی که رییس جمهور غنی قبل از سفرش به امریکا از اعتمادش نسبت به توانایی های نیروهای افغان سخن گفت ، همه مردم افغانستان همچون رهبران حکومت وحدت ملی نسبت به توانمندی های نیروهای کشور اطمینان دادند اما دوام حضور کمتر از ده هزار نظامی امریکا درافغانستان میتواند باعث بلند رفتن هرچه بیشتر مورال مردم و تضعیف روحیه دشمنان مردم افغانستان شود.
این خانم افغان از تلاش های رهبران افغانستان برای بهبود روابط با امریکا تمجید کرد و بیان داشت که درتامین هرچه بیشترروابط با کشوری که بزرگترین کمک کننده افغانستان درمیان کشور هاست ، باید هم چنین تلاش مصرانه صورت می گرفت .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا