جامعه

مردم قندهار از دوهفته به این طرف از انرژی برق محروم هستند

قندهار باختر 23 قوس
باشندگان قندهار از نبود پی هم برق شکایت نمودند ومیگویند که این وضعیت، زندگی آن ها را با مشکل مواجه کرده است .
همچنان مسوولان کارخانه های تولیدی در شهرک صنعتی قندهار میگویند که به این کارخانه ها در 24 ساعت ده ساعت برق دیزل داده میشود ، اما این روند نیز منظم نیست و از همین رو این کارخانه ها به طور نیمه وقت فعالیت دارند.
مردم میگویند که مسوولان متعهد شده بودند که درجریان سال جاری دستگاه  تولیدی ده میگاوات انرژی آفتابی را در این و لایت فعال خواهند ساخت اما باوصف این که سال رو به پایان است نشانه ای از انرژی آفتابی دیده نمی شود .
به همین دلیل شورای ولایتی  قندهار دیروز مسوولان اداره برق این ولایت را به نشست این شورا فراخوانده تا دراین مورد توضیح بدهند.
انجنیر سیدرسول مسوول شرکت برشنا به آژانس باختر گفت که شکایات مردم در مورد برق به جا است .
وی افزود که کار نصب توربین سوم بند برق کجکی که در ماه اسد سال جاری آغاز شوده بود بعد از سه ماه به پایان رسید.
به گفته مسوول شرکت برشنا  در بند کجکی پیش از این دو توربین به ظرفیت 33 میگاوات برق فعال بود وبا توربین سوم 5/18 میگاوات ، ظرفیت برق افزایش یافت وهر سه توربین در حال حاضر ظرفیت تولید 5/51 میگاوات برق را دارند.
وی افزود که به خاطر نصب توربین جریان برق کجکی به قندهار وهلمند برای شصت وهشت روز قطع شده بود که یک ماه  پیش به طور آزمایشی دوباره آغاز گردید.
اما رئیس اداره برق قندهار خاطر نشان کرد به دلیل جنگ بر پایه ها ولین های برق کجکی درکوه ها  آسیب رسیده است .
به گفته وی، شرکت برشنا هفته گذشته اجازه کار در این مناطق را به دست آورد و امور ترمیم لین های برق صورت گرفت وجریان برق دوباره وصل گردید اما امروز دوباره بر اثر وقوع درگیری میان ولسوالی سنگین وکجکی لین های برق قطع شده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا