صحت

شمار مبتلایان بیماری ایبولا از ده هزار نفر گذشت

فری تاون/ایرنا/باختر/4 عقرب
شمار موارد ابتلا به بیماری مهلک ایبولا در هشت کشور قربانی آن از 10 هزار نفر گذشته و شمار تلفات آن نیز به پنج هزار نفر نزدیک شده است.
به گزارش آژانس خبری باختر به نقل از آژانس خبری دولتی ایران ، سازمان صحی جهان در اطلاعیه دیروز خود تایید کرد که از مجموع ده هزار و یکصدو چهل و یک فرد مبتلا به بیماری ایبولا، تعداد 4 هزار و 922 تن جان خود را از دست داده اند.
این سازمان همچنین گفت که دو کشور افریقایی نایجریا و سنیگال از مرض ایبولا رها شده اند و این کشورها را از نظر این بیماری، 'پاک' اعلام می کند.
به گفته سازمان صحی جهان، در حال حاضر، تعداد چهار هزار و 655 بیمار مبتلا به ایبولا در لایبریا، سه هزار و 896 نفر در سیرالئون، یکهزار و 553 نفر در گینه، 20 نفر در نایجریا، چهار نفر در امریکا و یک نفر در هر یک از کشورهای سنیگال، اسپانیا و مالی بسر می برند.
دوره زمانی تعیین شده برای اعلام پاک بودن هر کشور از بیماری ایبولا، مدت 21 روز از سوی سازمان صحی جهان تعیین شده و با توجه به اینکه طی 42 روز گذشته موردی از ابتلای جدید به این بیماری در نایجریا و سنیگال پیدا نشده است، این سازمان، آنها را 'پاک' معرفی کرد.
سازمان صحی جهان خاطرنشان ساخت که در طول هفت ماه شیوع بیماری ایبولا، تاکنون 450 تن از کارکنان صحی به آن مبتلا شده اند که 228 مورد در لایبریا، 127 تن در سیرالئون، 80 مورد در گینه، سه نفر در امریکا و یکی در اسپانیا بوده است.
به گفته این سازمان، بیش از نیمی از این افراد – 244 نفر- بر اثر سرایت ویروس ایبولا جان خود را از دست داده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا