اقتصاد

قرارداد پروژه نمبر اول آبرسانی شهر کابل در حضورداشت رئیس جمهور غنی به امضا رسید

کابل 8 اسد باختر
در حضورداشت محمد‌ اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، قرارداد پروژه نمبر اول آبرسانی شهر کابل میان شرکت آبرسانی و کانالیزاسیون شهری افغانستان و شرکت ممتاز گروپ به امضا رسید. 
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ، در مراسمی که به این مناسبت قبل از ظهر امروز در ارگ انجام شد و در آن انجنیر محمد خان معاون دوم ریاست اجرائیه نیز حضور داشت، قرارداد متذکره از سوی آقای انجنیر یلانی رئیس عمومی شرکت آبرسانی و کانالیزاسیون شهری افغانستان و عبدالبصیر لطیفی رئیس شرکت ممتاز گروپ به امضا رسید.
پروژه نمبر اول آبرسانی شهر کابل یکی از بزرگترین پروژه های آبرسانی افغانستان به شمار میرود که از طریق بانک انکشافی آلمان تمویل و مدیریت می شود.
این پروژه برعلاوۀ بانک انکشافی آلمان، از سوی ادارۀ انکشافی ایالات متحده و بانک انکشافی فرانسه نیز حمایت مالی شده است و مجموع هزینه آن که در سه مرحله انجام می شود، حدود ۷۲ میلیون یورو می باشد.
مرحله اول پروژه که توسط شرکت ممتاز گروپ انجام خواهد شد، به ارزش ۱۱ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۸۰۸ دالر از بودجه ادارۀ انکشافی ایالات متحدۀ امریکا تمویل می گردد و قرار است در طی هزار روز به پایه اکمال برسد.
با بهره برداری این پروژه ده هزار فامیل به طور ۲۴ ساعته از خدمات آب صحی آشامیدنی معیاری، بهره مند خواهند شد. خالق

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا