جهان

چین واکسین ساخته شدۀ ویروس کرونا در آنکشور را رونمایی کرد

بیجینگ/ایرنا/20سنبله/باختر
در پنجمین روز نمایشگاه بین المللی خدمات تجارت ۲۰۲۰ چین که با حضور  ایران در بیجینگ دایر شده است از دو واکسین ضد ویروس کرونا ساخت سینوواک چین رونمایی شد.
به گزارش آژانس باختر به نقل ازایرنا ،براین اساس دو واکسین ساخت شرکت «سینو واک» چین که پیشتر مراحل اول و دوم آزمایش بالینی را با موفقیت گذرانده است  و در حال طی مرحله سوم است در بخش سلامت نمایشگاه خدمات تجارت بیجینگ رونمایی شد.
"چن وی" آکادمیسن آکادمی مهندسی چین در این مراسم گفت که واکسین جدید کشورش می تواند همه جهش های رخ داده ویروس کرونا را پوشش دهد.
تیم تحقیقاتی به سرپرستی "چن وی" اواخر حوت سال ۱۳۹۸ آزمایش بالینی واکسین کرونا را آغاز کرد و در ۲۳ حمل سال جاری وارد مرحلۀ دوم شد ودر ۲۱ اسد امسال نیز این واکسین به صورت رسمی ثبت شد.
چن وی گفت: تاثیرگذاری و امنیت واکسین در فازهای ۱ و ۲ مورد تایید قرار گرفته است و تا جوزای سال جاری واکسین برای گروه های خاصی از جمعیت مورد استفاده قرار گرفت و فاز سوم آزمایش بالینی نیز در حال انجام است.
او خبر داد پس از مشخص شدن نتیجه فاز ۳ آزمایش بالینی واکسین، ظرفیت تولید آن نیز متعاقبا افزایش می یابد تا آمادگی های لازم برای تطبیق واکسین بر مردم اتخاذ شود.
در حال حاضر هفت واکسین ضد ویروس کرونا در سراسر جهان در حال مراحل آزمایش نهایی است که چهار مورد آنها از کشور چین است با این حال تا کنون هیچ واکسینی به طور رسمی تاییدی استفاده را نگرفته است.
همچنان تدروس آدهانوم رییس عمومی سازمان صحی جهان گفت که همزمان با تکاپو و رقابت جهانی برای ساخت واکسین، سازمان متبوعش تنها واکسینی را تایید می‌کند که برای کرونا موثر و بی‌خطر باشد.
فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا