اقتصاد

سه صد کارمند نهادهای دولتی درمورد حکومتداری برقی آموزش دیدند

کابل باختر 8 ثور
احمدضیا مسعود نماینده‌ فوق العاده‌ی رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، دیروز در محفل  فراغت 300 تن از کارمندان نهادهای دولتی از دوره‌های آموزشی کوتاه-مدت حکومتداری برقی که در هوتل انترکانتیننتال برگزار شده بود، حضور یافت.
به اساس معلومات دفترسخنگوی نماینده فوق العاده رئیس جمهوربه آژانس باختر،دراین محفل احمد ضیا مسعود بیان داشت که از اغاز ماموریت ‌ش به عنوان نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات وحکومتداری خوب، تلاش نموده است تا عرضه خدمات برای شهروندان کشور سهل تر و مطلوب‌ ترشود و ادارات دولتی با وسایل پیشرفته برقی مجهز و کارمندان نهادهای حکومتی آموزش‌های-ارایه خدمات برقی را فرا بگیرند تا از فساد اداری و زمان‌ گیر بودن روندها و اجرات اداری جلوگیری شود.
نمایندۀ فوق العاده رییس جمهور اضافه نمود که طی یک سال گذشته خوشبختانه با ساده‌ سازی روندهای اداری در شماری از ادارات دولت رضایت شهروندان کشور از ارایه خدمات آن‌ها برآورده شده و با امضای تفاهم‌نامه حکومتداری برقی میان وزارت‌خانه‌ها و نهادهای مستقل دولت زمینه عرضه خدمات مطلوب بهبود یافته است.
عبدالرزاق وحیدی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی نیز در این مراسم بیان داشت که با هدایت و رهمنودهای دفتر نماینده فوق العاده رییس جمهور و تعهد برای عصری سازی و ارایه حکومتداری برقی، ریاست حکومتداری الکترونیکی را در این وزارت به هدف زمینه سازی و تطبیق حکومتداری برقی در ادارات دولتی و نهادهای مستقل حکومتی، تاسیس کرده است.
فریده مومند وزیر تحصیلات عالی نیز در این مراسم از موثریت تطبیق حکومتداری الکترونیکی در این وزارت سخن گفته، بیان داشت که با اجرای موفقانه امتحانات کانکور سال 1394 می‌توان موثریت حکومتداری الکترونیکی را احساس کرد.
گفتنی است که 300 تن از کارمندان نهادهای مستقل دولتی و وزارت‌خانه‌های کشور به خاطر ارتقای ظرفیت و مدرن سازی ادارات شان طی چند ماهِ گذشته آموزش‌های حکومتداری برقی را فرا گرفتند.
کارمندان متذکره در دروه‌های آموزشی استفاده از وسایل و تجهیزات برقی را به خاطر ارائه خدمات مطلوب-برای شهروندان، امنیت تکنالوژی، هماهنگی و تامین ارتباطات برقی میان ادرات و نهادهای همکار و دیگر ضروریات حکومتداری برقی را آموزش دیده اند.
به گفته وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، سلسله آموزش حکومتداری برقی برای کارمندان ادارات دولتی به کمک مالی بانک جهانی و اداره انکشافی ایالات متحده امریکا تا سال 2020 ادامه خواهد یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا