صحت

شفاخانه حوزوی ولایت بادغیس درآستانۀ، سقوط قرار دارد

قعله نو باختر 23 جدی
رئیس شفاخانه حوزوی  بادغیس  میگوید که از یک  ماه به این طرف به دلیل مشکلات مالی این شفاخانه  درمعرض سقوط قرار گرفته ومشکلات زیادی  دربخش تداوی  بیماران به وجود آمده است .
عزیز طارق  رئیس شفاخانه حوزوی  بادغیس  به آژانس باختر  گفت که درگذشته تمویل  مالی این شفاخانه راکشور  اسپانیا  به عهده داشت که پس از ختم حمایت های مالی آنان این مسوولیت به بخش  " هاسپیتال ریفورم" وزارت صحت عامه کشور سپرده شد که متاسفانه توانانی پرداخت هزنیه ورفع  نیازمندی  های مالی این شفاخانه را ندارد .
به گفته  او  درهرماه حدود هشتادوسه هزار دالر  که سالانه  مبلغ حدود یک ملیون  دالر میشود صرف هزینه ومخارج این شفاخانه میشود که بیشتر  دربخش تهیه غذا ودارو برای بیماران استفاده میشود.
براساس آمارها  ولایت بادغیس  دارای  یک ونیم ملیون  جمعیت  بوده که بیشتر  این افراد  درکارهای  زراعتی  و مالداری  مصروفیت دارند واکثریت  مردم از فقر اقتصادی  رنج میبرند.
وی گفت که درگذشته  بیش از ششصد بیمار جهت تداوی  به این مرکز  مراجعه میکردند که درحال حاضر این رقم  تا پنجاه درصد کاهش  یافته است .
ولایت بادغیس  ازجمله  ولایات غربی کشور میباشد که به دلیل  نا امنی  ها  و حضور  افراد مسلح  غیر مسوول در برخی نقاط  آن طی سالهای  گذشته  توجه کمتری  دربخش تطبیق  پروژه های عام المنفعه درآن صورت  گرفته است .   

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا