سیاست

شورای امنیت سازمان ملل از روند صلح افغانستان حمایت کرد

کابل/30 سنبله / باختر
وزارت امور خارجه امروز با نشر خبرنامه‌یی از صدور قطع‌نامۀ شورای امنیت سازمان ملل در حمایت از آغاز گفت‌وگوهای مستقیم صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان استقبال کرده است.
وزارت امور خارجۀ کشور می‌گوید که قطع‌نامۀ شورای امنیت سازمان ملل در حمایت از گفت‌وگوهای جاری صلح، بازتاب دهندۀ حمایت جهانی از پایان جنگ در افغانستان است.
آژانس باختر به نقل از خبرنامه وزارت امور خارجه مینگارد: دو روز پیش شورای امنیت سازمان ملل قطع‌نامه‌یی را در مورد افغانستان صادر کرد و از آغاز گفت‌وگوهای جاری صلح بین دولت افغانستان و گروه طالبان در قطر استقبال کرد.
در این قطع‌نامه بر استقلال، تمامیت ارضی، اتحاد و حاکمیت ملی افغانستان در روند صلح تأکید شده است.
با این حال، وزارت امور خارجۀ کشور، اعلامیه شورای امنیت را نشانه‌یی از حمایت قوی این شورا از پایان مسالمت‌آمیز جنگ در کشور توصیف می‌کند و می‌افزاید که حمایت شورای امنیت از افغانستان نباید متوقف شود.
در خبرنامه وزارت امور خارجۀ کشور همچنان آمده است که حکومت افغانستان متعهد به برقراری آتش‌بس سرتاسری در کشور است و می‌خواهد که جنگ افغانستان در چوکات یک توافق سیاسی با گروه طالبان پایان یابد. این وزارت همچنان از گروه طالبان می‌خواهد که ارادۀ نیک خود را برای تأمین صلح در کشور با کاهش خشونت و اعلام آتش‌بس بشردوستانه ابراز کنند.
این در حالی است که همزمان با آغاز گفت‌وگوهای مستقیم صلح میان دولت و گروه طالبان در قطر، میزان خشونت در نقاط مختلف کشور افزایش یافته است. بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، در پنج هفتۀ گذشته میزان خشونت‌ها در افغانستان در مقایسه به پنج سال گذشته بی‌پیشینه بوده است.فرشته

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا