سیاست

محمد اشرف غنی رییس جمهوری: تروریزم تهدید مشترک برای افغانستان و امریکا است

کابل/ 26قوس/ باختر
محمد اشرف غنی ، رییس جمهوری اسلامی افغانستان، در دیدار با لیندسی گراهام، سناتور برجسته‌ حزب جمهوری خواه امریکا و هیئت همراهش گفت که تروریزم هنوزهم به عنوان تهدید مشترک در برابر امنیت ملی دوکشور قرار دارد، و نیاز است تا به گونه‌ مشترک در برابر آن مبارزه صورت گیرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی یاست جمهوری به آژانس باختر٬رییس جمهوری، هم‌چنان بیان داشت که اجماع عمومی در مورد صلح وجود دارد، اما؛ آتش بس و پرداختن به پناه گاه‌های امن طالبان درخارج ازافغانستان، پرسش‌های مردم ما است که به آن‌ها پاسخ داده شود.
در این دیدارکه شام دیروز برگزار شد، رییس جمهوری با ابراز قدردانی از همکاری‌های هجده ساله‌ی دولت و مردم امریکا، گراهام را دوست و پشتیبان دولت و ملت افغانستان خواند.

رییس جمهور با اشاره به عملیات‌های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان گفت که ۹۰ درصد عملیات‌های نظامی از سوی نیروهای امنیتی افغانستان به پیش برده می‌شود.
رییس جمهوری تاکید کرد: بر بنیاد برنامه‌ حکومت افغانستان تا پنج سال آینده سهم حکومت در تمویل مصارف نیروهای امنیتی افغان، بیشتر خواهد شد.
به همین ترتیب، لیندسی گراهام، با ستایش از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان که بیشترین مسوولیت تامین امنیت و مبارزه با تروریزم را به عهده گرفته اند، گفت که امیدوار است تاروند صلح بدون قربانی دستاوردهای هجده ساله‌ مردم افغانستان به ویژه حقوق زنان، نتیجه بدهد.
گراهام تاکید کرد، چگونگی پایان جنگ در افغانستان، برای دولت امریکا مهم است و هدف اصلی سفر وی به کابل، ارزیابی وضعیت افغانستان است تا روی چگونگی کاهش مسوولانه‌ نیروهای امریکایی ازافغانستان بحث کنند. نالان
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا