تبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به روزنامه های غیرحکومتی درپایتخت

کابل/16جوزا/باختر
شماری ازروزنامه های غیرحکومتی که به دسترس قرارگرفته است این شماره ها به بحث روی مسایل مختلف سیاسی ونظامی درکشور پرداخته اند.
روزنامۀ صبح کابل زیرعنوان “شکایت شهروندان ازمیترخوانان برشنا ، آورندگان روشنایی رسماً دزدی می کنند! “نوشته است.
درکناربالارفتن شکایت های شهروندان از عدم دقت میترخوانان شرکت برشنا دربخش سنجش صرفیۀ برق ، روزنامۀ صبح کابل ، به نسخه یی ازیک گزارش هیئت تفتیش دولتی دست یافته است که نشان می دهد. ماموران میترخوان شرکت برشنا ، صرفیۀ برق برخی از مشتریان را به شکل تخمینی و بدون مراجعه به میتر، سنجش می کنند.
روزنامۀ 8صبح تحت عنوان ” روزهای دشوار افغانستان ، مردم هرروز با مرگ ملاقات می کنند .”نگاشته است.
افغانستان این روزها بدترین روزهای تاریخش را تجربه می کند.مردم کابل هرروز هنگام پیاده روی درخیابان ها بامرگ ملاقات می کنند.
روزنامۀ اطلاعات روز زیرعنوان سیرتکامل و احتمال احیای مجدد تحریک طالبان پاکستان “نگاشته است.
اهداف تحریک طالبان پاکستانی و خط سیرخشونت.
اطلاعات مربوط به فعالیت عملیاتی تحریک طالبان پاکستان قبل ازسال 2010 محدود است ، اما براساس داده های پایگاه جهانی تروریزم ، این گروه بین سال های 2007 و 2009 در 269 حمله دست داشته است که بیشتراین حملات درمناطق قبایلی تحت اداره فدرال و خیبرپشتونخواه صورت گرفته است .
ازسال 2010 به بعد، داده ها از پروژه محل درگیری مسلحانه ورویدادها موجود است که سوابق جامعی از انواع رویدادهای خشونت آمیز مربوط به تحریک طالبان پاکستانی را گردآوری کرده است.
روزنامۀ افغانستان ما تحت عنوان “بازداشت 27تن به اتهام جرایم جنایی درکابل “نوشته است.
پولیس کابل اعلام کرده است که 27 تن را به اتهام ارتکاب جرایم جنایی ازنقاط مختلف شهرکابل بازداشت کرده است.
این روزنامه مطلب دیگر تحت عنوان ازیک حمله انفجاری درکابل جلوگیری شد.”نشرکرده است و نوشته پولیس کابل اعلام کرده است که ازیک حمله انفجاری درجاده فیض محمد کاتب درناحیه ششم شهر کابل جلوگیری شد. شوخک …ک..م

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا