سیاست

سیستم توزیع آنلاین پاسپورت افتتاح شد

کابل، 21 حوت، باختر
وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و سرپرست وزارت امور داخله امروز سیستم آنلاین توزیع پاسپورت را افتتاح کردند.
با به کار گیری این سیستم روند اخذ پاسپورت  در مدت یک یا دو روز صورت گرفته و نیز باعث شفافیت در روند توزیع پاسپورت  می شود.
به گزارش آژانس باختر، محمد مسعود اندرابی سرپرست وزات امور داخله بیان داشت که با ایجاد سیستم آنلاین توزیع پاسپورت به  این روند سرعت بخشیده می شود و در امر مبارزه با فساد اداری ریاست پاسپورت را نیز  کمک می کند.
به گفته وی وزارت امور داخله در عرضه خدمات بهتر به مردم متعهد می باشد.
سید عمر صبور رییس پاسپورت گفت که با ایجاد سیستم توزیع آنلاین پاسپورت کمیت توزیع پاسپورت از 2000 هزار الی 10 هزار افزایش می یابد. سیستم آنلاین پاسپورت به کمک وزات مخابرات وتکنالوژی معلوماتی ساخته شده است.
رییس پاسپورت علاوه کرد ، بعد از این متقاضیان می توانند فورم پاسپورت را به صورت آنلاین خانه پوری کنند و بعد از پرداخت تعرفه بانکی به خاطر بایومتریک  به این ریاست مراجعه کنند.
وی اضافه کرد که  ریاست پاسپورت  در حال حاضر چهارونیم میلیون پاسپورت با طرح و کیفیت جدید در اختیار دارد.
شهزاد آریوبی وزیر مخابرات وتکنالوژی معلوماتی بیان داشت که سیستم توزیع  آنلاین پاسپورت با معیار های جهانی ساخته شده است و از هر گونه حملات سایبری مصوون می باشد.
این سیستم افغانستان را در امر حکومت داری برقی همکاری می کند. این سیستم به تمام سرحدات کشور وصل است و می تواند افغانستان را از بروز مشکل در سرحدات کمک کند.
به گفته وزیر مخابرات این سیستم شفافیت، اصلاحات و خدمات بهتر را به وجود می آورد وبه زودی  در تمامی ولایت های کشور فعال خواهد شد.
ریاست پاسپورت از سال 1391 تا حال 3 میلیون پنجصد هزارجلد  پاسپورت را توزیع کرده است که 23 میلیارد و هفت میلیون افغانی از این طریق به خزانه دولت واریز شده است.مجیب مرزایی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا