جامعه

وضعیت شاهراه سالنگ و مشکل مسافران هنگام رفت و آمد

پلخمری/ باختر/ 12/ اسد
شاهراه سالنگ شمالی که طی پانزده سال اخیردوباره ترمیم و بازسازی گردیده است . اما اکنون این شاهراه کاملاً تخریب و ازبین رفته است .
این خرابی ها درشاهراه سالنگ به حدی است که آثار قیرریزی درساحه سالنگ شمالی باقی نمانده و جاده کاملاً خامه و خاک آلوداست .
اما محمد الله بتاش وزیر ترانسپورت و هوانوردی کشور که غرض بررسی وضعیت ساختمان شاهراه ها به صفحات شمال سفر نموده بود، در نشستی به رسانه هاگفت ، با درنظر داشت تاثیرات اوضاع جوی درسالنگ ها و شکننده بودن قیرریزی درساحات سالنگ ها اکنون ما به این باور شده ایم که یگانه راه بدیل و خوبی مرفوع شدن مشکلات شاملان ترافیک ناشی از خرابی شاهراه فقط کانکریت ریزی میباشد. زیرا قیردربرابر آب مقاومت نداشته و آسیب پذیر میباشد.
وی افزود : وزارت ترانسپورت درنظر دارد تا به منظور فراهم ساختن تسهیلات لازم تونل دیگر را بدیل تونل سالنگ احداث و به تعداد هشت ترمینل معیاری دیگر را افزون بریک میدان هوایی معیاری در بغلان اعمار خواهد شد.
اما بشیر احمد غزالی یکتن از خبرنگاران بغلان اظهارات وزیر ترانسپورت را درمورد عدم داشتن مقاومت قیرریزی دربرابر آب رد کرده خاطر نشان ساخت که علت اصلی کم عرض بودن سرکها موجودیت فسادگسترده درچوکات دولت وعدم داشتن تجربه شرکت های سرکسازی وانمود ساخته علاوه کرد که شاهراه سالنگ برای نخستین بار توسط شوروی وقت عاری از هرگونه فساد و باکیفیت عالی تطبیق شده بود که ده ها سال دوام نمود .
اما اکنون تطبیق پروژه های سرکسازی نسبت موجودیت فساد درعقد قرارداد و تطبیق پروژه ها نه تنها پروژه های سرک بلکه تمامی پروژه ها بی کیفیت و ناقص تطبیق و عملی شده و سرانجام باعث خساره مند شدن مردم و دولت میگردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا