امنیت

در ماه قوس پنجاه فرد دشمن کشته شده و سه صد و چهل و شش نفر آنها اسیر گردیده است

کابل/30/قوس/باختر

جنرال ظاهر عظیمی، سخنگوی وزارت دفاع ملی امروز در یک کنفرانس خبری گفت، که در ماه قوس پنجاه تن از مخالفان کشته، دوازده تن زخمی و سه صد و چهل و شش تن آنان دستگیر گردیده و مقادیر زیادی سلاح و مهمات طی بیست و سه عملیات از نقاط مختلف کشور بدست آمده است.

به گفته وی ظرفیت این عملیات ها نسبت به سال گذشته 30 فیصد افزایش یافته است و نیروهای وزارت دفاع ملی در نظر دارد تا عملیات ها را در ولایات شمال کشور افزایش دهد.

عظیمی گفت، با توافق با جامعه جهانی باید تعداد نیروهای اردو ملی تا ماه عقرب سال 1391 به یکصد و نود و پنج هزارتن افزایش یابد اما این برنامه پنج ماه قبل از برنامه توافقات شده پیشی گرفته است.

جنرال عظیمی دراین کنفرانس همچنان گفت، تا زمانیکه اسناد قابل قبول به اختیار وزارت دفاع ملی مبنی بر گزارش منتشره تلویزیونی شبکه 1 کشور المان در مورد تورنجنرال ویسا قوماندان قول اردو 209 شاهین در اختیارما قرار نگیرید وزارت دفاع ملی این اتهامات را بی اساس خوانده و آنرا  رد می نماید. و از شبکه تلویزیون 1 کشور آلمان خواست در صورتیکه چنین ادعا درست باشد اسناد را جهت بررسی و برخورد قانونی به اختیار وزارت دفاع ملی افغانستان بگذارند.

او از رسانه ها خواست در نشر چنین گزارشها دقت بیشتر نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا