سیاست

مقامات استخباراتی امریکا: پاکستان در مبارزه با تروریزم ناکام بوده است

کابل باختر 3 جوزا
کمیته نظامی مجلس سنای امریکا  دیروز شاهد  سخنان تندی علیه پاکستان بود.
دو مقام بلند پایه استخبارت امریکا که در این نشست فراخوانده شده بودند حرف های صریح در برابر پاکستان داشتند واز بازی های چند گانه و عدم تمایل آنکشور در امر مبارزه با هراس افگنی سخن  گفتند.
این دو تاکید کردند که  پاکستان در مبارزه با تروریستان  که از پاکستان به  افغانستان میروند و حملات تروریستی را انجام میدهند ناکام است در حالیکه هراس افگنان عساکر افغان، نیروهای خارجی و مردمان ملکی را آماج قرار میدهند
رئیس اداره ملی استخبارات امریکا و ریس اداره استخبارات دفاعی این کشور کار کردن پاکستان را در مبارزه با افراط گرایی در افغانستان مهم دانستند در حالیکه پاکستان نتوانسته یا نخواسته تا هراس افکنان را سر کوب نماید
دانیل گوتس، رئیس اداره استخبارات ملی امریکا تاکید کرد که واشنگتن  باید اسلام آباد را وا دارد تا در سرکوب نمودن تروریستان اقدامات عملی کند.
  او میگوید اسلام آباد در کنترول تروریستان و افراد مسلح کوتاه آمده است این گروه ها به طور دوامدار منافع امریکا را تهدید می کنند. آنها همچنان به طرح ریزی حملات در افغانستان و هند ادامه میدهند.
وی همچنان گفت پاکستان از اینکه در انزوا قرار نگیرد، نگران است و به نظر میرسد، برای جلوگیری از منزوی شدنش در  سطح بین المللی به چین رو آورد ویا هم برای مسکو کار کند و امتیاز دهد.
در این نشست ، رئیس اداره دفاعی این کشور جنرال وینتن ستیورد هم به سناتواران گفت، پاکستان گروه های تروریستی را نگهداری کرده و آنها از افغانستان با ثبات حمایت نخواهند کرد. وی همچنان گفت، ما باید به پاکستان بگویم که امنیت و ثبات در افغانستان به سود همه منطقه است و تهدیدی را متوجه پاکستان نمی سازد. وی افزود به اسلام آباد باید قناعت داده شود که پناه دادن به اعضای شبکه حقانی به سود پاکستان نیست.
این مقام امریکایی تاکید دارد پاکستان باید با بیست گروه تروریستی که برای بی ثباتی  افغانستان تهدید پنداشته میشوند، مشترکأ با ما مبارزه کند.
باید گفت قبلا نیز شماری از سناتوران واعضای مجلس نمایندگان امریکا بر عملکر پاکستان در قبال افغانستان  وسیاست های چند گانه آنکشور باغرب  وامریکا در خصوص مبارزه با هراس  افگنی  دید انتقادی داشته  حتا آنها با ترتیب یک لایحه کمک های امریکا به پاکستان را به حالت تعلیق آوردند.
رئیس جمهور ترامپ هم نسبت به پاکستان با شک  وتردید نگاه میکندحتا او حاضر نشد دراجلاس اخیر سران کشور های اسلامی و امریکا بانواز شریف نخست وزیرپاکستان دیدار کند.
عملکرد پاکستان در برابر هراس افگنی و حمایت آنکشور از افراط گرایان اکنون پاکستان را به یک کشور منزوی تبدیل نموده  وحالا پاکستان حتااز دید متحدین قبلی خود نیز افتاده است   ختم عبدالخالق   

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا