آموزش

وزارت معارف برای سال جدید تعلیمی یازده هزار معلم را جذب میکند

 کابل باختر25 حوت
وزارت معارف برای سال جدید تعلمی 1393 یازده هزارمعلم را درمکاتب سراسرکشور جذب مینماید.
کبیر حقمل رییس نشرات وزارت معارف با ابراز این مطلب به آژانس باخترگفت : درسال جدید تعلیمی درمکاتب سراسرکشور یک اعشاریه هفت میلیون شاگرد پذیرفته میشود وازسوی این وزارت زمینه های بهترآموزش برای آنان فراهم میگردد.
وی اضافه کرد که وزارت معارف بخاطر فراهم ساختن فضای مناسب آموزش برای شاگردان ، درسال آینده درنظر دارد که اضافه از هشتصد مکتب را درتمام ولایات کشور بخصوص آن ولایات که بیشتر نیازمند میباشد، اعمار نماید .
اوفزود که  این وزارت بخاطر بلند بردن کیفیت معارف ورفع مشکلات متعلمین توانسته است که در شش سال گذشته بیش از 6500 تعمیر مکتب را در کشور اعمار نماید.
گفته میشود که اکنون شانزده هزار و شش صد مکتب درسراسرافغانستان وجود دارد که 50 درصد آن تعمیر معیاری دارد و 50 درصد دیگرآن در خانه های کرایی و زیر خیمه ها فعالیت مینماید.
همچنان به دلیل مشکلات امنیتی در برخی از مناطق کشور اضافه از400 مکتب به روی متعلمین بسته شده است. 
با آنکه همواره شکایت ها در خصوص کمبود معلمان مسلکی در کشور مطرح می شود، وزارت معارف اطمینان می دهد که تا دو سال آینده کمبود معلمان مسلکی مرفوع می گردد.
همینگونه مقامات وزارت معارف گفته اند که  نظام معارف از لحاظ کیفیت بهبود می یابد و تا سال 2015 هیچ معلمی در چوکات معارف کشور نمی ماند که سطح تعلیم اش کمتر از صنف 14 باشد.
در حال حاضر بیش از دوصد هزار معلم که 31 درصد آنها را خانم ها تشکیل می دهند در تمام مکاتب کشور مصروف تدریس میباشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا