جامعه

سازمان ملل متحد ، شمار آواره گان جهان درسال 2017 میلادی اضافه از 68 میلیون نفر بود

کابل باختر/ 30/جوزا
ملل متحد میگوید که درسال گذشته بیش از شصت و هشت میلیون نفر درپی وقوع جنگ خشونت وانواع دیگر درجهان آواره شدهاند.
کمیساری عالی سازمان ملل متحد درامور پناهندگان این ارقام را درگزارش اعلام کرده است.
براساس گزارش سازمان ملل که روز سه شنبه منتشر شد تعداد آواره ها درسال 2016 به 6/65 میلیون نفر بوده و آمار آواره ها درسال گذشته رکود جدیدی را ثبت کرده است.
درگزارش آمده است ادامه جنگ سوریه در بالا بردن آمار آواره های جهان نقش داشت.
اما شرایط دیگر کشورهای درحال توسعه مانند کنگو ، سودان جنوبی و میانمار نیز بربالا رفتن این آمار تاثیر گذار بوده است.
سازمان ملل برای توصیف روند وحشت آور آواره شدن مردم میگوید درسال گذشته به طور متوسط هردو ثانیه یک نفر آواره شده است ، همچنین از 110 نفر یک نفر به دنبال پناهندگی است.
فیلیپو گراندی کمیساری ارشد سازمان ملل درامور پناهجویان گفت جهان به نقطه بحرانی و حساسی رسیده است و نیازمند یک توافق جهانی برای پناهجویانی است.
این مقام سازمان ملل درادامه افزود : همزمان با روز جهانی پناهجویان از تمام اعضای سازمان میخواهیم دراین مسله همکاری کند هیچ کس به انتخاب خودش پناهجو نمیشود اما ما برای کمک به آن ها حق انتخاب داریم .
گزارش سازمان ملل متحد که پیش از فرارسیدن روز جهانی پناهجوچهارشنبه منتشر شد چند نکته کلیدی درباره واقعیت های آوارگی اجباری را روشن میکند.
ترکیه برای چهارمین سال متوالی برترین کشور مهاجر پذیر جهانی است و 3/ 5 میلیون پناهجو را درون مرزهای کشورش جای داده است .
پاکستان و اوگاندا با پذیرش 4/1 میلیون پناهجو پس از ترکیه به ترتیب تعداد مهاجران زیادی را نسبت به دیگر کشورها میزبانی کرده اند.
بیتر پناهجویان از پنج کشور می آیند سوریه 3/ 6 میلیون افغانستان 6/ 2 میلیون سودان جنوبی 4/ 2 میلیون میانمار 2/ 1 میلیون وسومالی 986400 .
اغلب پناهجویان از طریق دریای مدیترانه سعی میکنند از مرز عبور کنند اما گزارش نشان میدهد تعداد این افراد درسال گذشته نسبت به سال 2016 کاهش یافته است.
تعداد زیادی از مهاجران سعی میکنند درکشور های نزدیک به وطن شان بمانند به طور که ازهر پنج نفر چهار نفر درکشور های همسایه باقی می مانند امریکا بیشترین تعداد درخواست پناهندگی ( 331700) را دریافت کرده است و پس از آن المان ، ایتالیا و ترکیه به ترتیب بیترین درخواست ها را دریافت کرده اند.
ختم/ شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا