سیاست

رئیس جمهور غنی اعتماد نامه سفیر غیر مقیم بلاروس را پذیرفت

کابل ۱۸ اسد باختر
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان اعتمادنامۀ آقای اولیک ایوانوف سفیر غیر مقیم بلاروس برای افغانستان را طی یک مراسم تشریفاتی پذیرفت.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،در مراسم تقدیم اعتماد نامه که امروز در ارگ انجام شد و در آن صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه نیز حضور داشت، رئیس جمهور کشور و سفیر غیر مقیم بلاروس در مورد گسترش روابط و همکاری ها میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.
سفیر جدید بلاروس، سلام ها و تمنیات نیک رئیس جمهور کشورش را به رئیس جمهور غنی تقدیم کرده گفت که بلاروس خواهان مناسبات خوب و دوستانه با افغانستان است.
در مقابل رئیس جمهور غنی به سفیر جدید بلاروس گفت که سلام ها و تمنیات نیک وی را به رئیس جمهور کشورش برساند. وی همچنان از کمک های بیلاروس به افغانستان تشکری کرد.
همچنان هر دو جانب در مورد وضعیت امنیتی منطقه صحبت کردند و عامل ازدیاد فعالیت های تروریستی در منطقه را روابط ضعیف میان کشور های دانستند.
رئیس جمهور غنی و سفیر غیر مقیم بلاروس، تروریزم و افراطیت را مانع بزرگی در برابر ثبات، امنیت و اقتصاد منطقه دانستند و برای دفع آن بر همکاری مشترک کشور های منطقه تاکید کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا