اخبارامنیت

روسیه برای تاجکستان یک پایگاه جدید امنیتی در مرز با افغانستان میسازد

کابل/ ۲۹ جوزا /باختر

روسیه تاجکستان را در ایجاد یک پایگاه جدید نظامی در مرز با افغانستان همکاری می کند.

رسانه های روسی گزارش داده اند سرگئی لاوروف؛ وزیر خارجه روسیه با سراج الدین مهرالدین؛ وزیر خارجه تاجکستان در مورد نگرانی‌ها در زمینه تقویت گروه‌های تروریستی در مرز افغانستان و تاجکستان گفت وگو و تاکید کرده‌است که روسیه به تاجکستان در ایجاد یک پایگاه جدید در مرز با افغانستان کمک می‌کند.

رسانه های روسی گفته اند: روسیه نگران فعال شدن گروه‌های تروریستی در ولایت‌های شمالی افغانستان است.

لاوروف افزوده است: ما از فعال شدن شبه نظامیان سازمان‌های تروریستی در ولایت‌های شمالی افغانستان نگران استیم. ما آماده‌ایم در مبارزه با تروریزم، دوشنبه را کمک کنیم.

به گفته لاوروف، با آغاز برنامه خروج نیروهای خارجی از افغانستان تهدیدهای تروریستی از خاک افغانستان علیه تاجکستان و روسیه بیشتر شده است، به همین دلیل «ما در راستای تحکیم امنیت بیشتر تاجکستان موضوع تقویت نیروهای مسلح تاجکستان و ایجاد پاسگاه در مرز با افغانستان را بررسی کردیم.

از سوی دیگر، سراج الدین مهرالدین؛ وزیر خارجۀ تاجکستان هم در این دیدار گفته است که پایگاه ۲۰۱ نظامی روسیه در تاجکستان عاملی مهم برای ثبات و امنیت در آسیای میانه است.

او گفته است که با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، تاجکستان برای تهدیدهای احتمالی از سوی گروه‌های تروریستی از ولایت‌های شمالی این کشور تلاش دارد یک پاسگاه جدید را ایجاد کند تا نگرانی امنیتی رفع شود. نوریه زیوری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا