اقتصاد

احمدضیا مسعود تخریب روزافزون سواحل دریایی آمو را نگران کننده خواند

کابل باختر 17 حمل
نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب غرض بررسی وضعیت سواحل دریایی آمو که در معرض تخریب قرار دارد به ولایت بلخ رفت.
به گزارش آژانس باختر، احمد ضیا مسعود نماینده فوق العاده رییس جمهور، در حضور داشت سرپرست وزارت انرژی و آب، با عطا محمد نور سر پرست ولایت بلخ دیدار نمود. در این دیدار که حسام الدین همراه معین وزارت کار و امور اجتماعی و هیئتی از دفتر شاه عربستان سعودی نیز حضور داشتند پیرامون موضوعات مختلف صحبت نمودند.
معین وزارت کار و امور اجتماعی  از کوشش عربستان سعودی جهت اعطای ویزه برای کارگران کشور سخن گفته یاد آور شدند هر گاه تذکره های برقی از سوی دولت افغانستان توزیع گردد کشور شاهی عربستان سعودی حضور کارگران را در آن کشور خواهد پذیرفت.
نماینده فوق العاده رییس جمهور جهت توزیع تذکره های برقی بیان داشت، کار های قانونی توزیع تذکره های برقی تمام شده بعد از تکمیل شدن کابینه توزیع تذکره ها  آغاز بکار خواهند نمود.
وی همچنان گفت جهت جلوگیری از تخریب سواحل دریایی آمو و جلو گیری از ضایع شدن آب و چگونگی استفاده برای تولید برق و سازماندهی آب در راستایی بهبود زراعت و باغ داری تدابیر جدی اتخاذ میگردد.
نماینده فوق العاده رئیس جمهور همچنان از  بندر حیرتان و سواحل دریایی آمو، نمایندگی اداره مستقل نورم استندرد،  ذخیره تاسیسات مواد نفتی، ترانزیت کالاهای وارداتی دیدار به عمل آورد.
او تخریبات بیشتر سواحل آمو را نگران کننده خوانده گفت ادارات ذیربط در قسمت تحکیم آن اقدامات جدی روی دست گیرند .
طبق یک خبر دیگر:سنگ پروژه کانال یتیم تیپه عمومی  ولایت تخار از سوی احمد ضیاء مسعود با حضور سرپرست ولایت، نمایندگان پارلمان و متنفذین این ولایت گذاشته شد.
مردم ولایت تخار در صحبت با نماینده فوق العاده رئیس جمهور نا امنی، بیکاری و عملی نشدن پروژه های زراعتی و انکشافی را به عنوان مشکلات عمده ولایت تخار یاد نمودند.
احمدضیا مسعودگفت: در قسمت حل چالش های فرا راه مردم ولایت تخار با مسئولین و وزارت خانه های ذیربط صحبت می نماید.
بر مبنای یک خبر دیگر: احمد ضیاء مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهور در برنامه سفر به شمال کشور به قندز هم رفت وبا حضور والی آن ولایت ، از شیرخان بندر دیدار به عمل آورد.
نماینده فوق العاده رئیس جمهور ضمن دیدار از شیرخان بندر ولایت قندز در قسمت تحکیم سواحل دریایی آمو به وزارت انرژی و آب هدایت داد تا در قسمت تخریبات سواحل دریایی آمو، اولویت بندی نموده و اقدامات جدی روی دست گرفته شود  وی همچنان گفت ولایت قندز یکی از غنی ترین ولایت زراعتی می باشد باید برای آبیاری زمین های زراعتی و مالدای و باغداری تدابر لازم اتخاذ گردد که این موضوع را با وزارت زراعت نیز مطرح خواهیم نمود.
مردم ولایت قندز از چالش ها و مشکلات نا امنی ، بیکاری و  نبود امکانات صحی و زراعتی را به نماینده فوق العاده رئیس جمهور ارائه نموده افزودند و خواهان رفع مشکلات و چالش ها  در این ولایت شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا