اخبارصحت

رهبری وزارت صحت عامه بر بهبود خدمات واکسین پولیو و معافیت کتلوی در کشور تاکید کرد

کابل /31حمل/ باختر

داکتر وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه ، امروز با مات هولمن نماینده مرکز کنترول و پیشگیری از امراض(سی دی سی) آتلانتا از طریق ویدیو کنفرانس گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگارآژانس باختر در این گفت و گو،داکتر مجروح روی کارکردها و چالش‌های ادارۀ های  یونیسف و سازمان صحی جهان در افغانستان بحث کرد.

سرپرست وزارت صحت عامه بر تقویت هماهنگی ادارۀ های یونیسف و سازمان صحی جهان با وزارت صحت عامه در بخش بهبود خدمات واکسین پولیو و معافیت کتلوی در یک روند شفاف و حسابده تاکید کرد و خواهان همکاری آنان در این راستا شد.

داکتر مجروح اظهار کرد که در جریان دو دهه گذشته باوجود اینکه این دو نهاد دستآوردهای خوبی در بخش صحت داشته است؛ اما در بعضی موارد از سوی آنان سهل انگاری و کم کاری هم شده است.

داکتر مجروح تصریح کرد: اکنون وزارت صحت عامه توانایی مدیریت برنامه های صحی را دارد و ظرفیت کافی در این نهاد موجود است، اما با آن‌هم نیاز است تا متخصصان بین المللی ما را در امر شریک کردن تجارب و دانش شان همکاری کنند.

هولمن بر بهبود عرضه خدمات صحی در افغانستان تاکید کرد و در پیوند به بازنگری کارکردهای یونیسف و سازمان صحی جهان در افغانستان وعده همکاری داد.

مومنه احمدیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا