انتخابات

نتایج نهایی حوزه انتخاباتی کابل تا قبل از برگزاری جرگه مشورتی اعلام نخواهد شد

کابل 27 حمل باختر
مسوولان  کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی تاکید دارند  که نتایج رسیدگی به شکایت‌های ولایت‌های باقی مانده  به جز ولایت کابل پیش از برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح اعلام خواهد شد.
این درحالیست که شماری از نامزدان انتخابات شورای ملی  خواستار اعلام نتایج انتخابات پارلمانی قبل از برگزاری جرگه  مشورتی صلح هستند.
محمد قاسم الیاسی، سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی دراین باره به خبرنگار اژانس باختر گفت نتایج رسیدگی به شکایت‌های ولایت‌های قندهار، میدان وردگ، پکتیا، کندز، بغلان، و حوزه کوچی‌ها به جز ولایت کابل پیش از برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح تکمیل و اعلام خواهد شد.
وی تصریح  کرد که این کمیسیون تلاش دارد تا نتایج نهایی ولایت های باقی مانده را به کمیسیون مستقل انتخابات بفرستد اما رسیدگی به نتایج نهایی ولایت کابل نیاز به زمان دارد .
درهمین حال زهره بيان شينواري، رييس کميسيون شکايات انتخاباتي به رسانه ها گفته است که کار روي نتايج نهايي ولايت‌هاي باقي مانده به شدت جريان دارد.
اما اودرمورد نتایج نهایی ولایت کابل ٬با تاکیدگفت که ما با نهادهاي عدلي و قضايي، نهادهاي ذيربط انتخاباتي و جامعه مدني کار مي‌کنيم تا يک تصميم معقول را با حفظ صلاحيت‌هاي خويش درباره نتايج نهايي ولايت کابل اعلام بداریم.
ازسوی هم شماری از نامزدان مجلس دریک گرد همایی تاکید کرده اند که هرچی زودتر شورای ملی  افتتاح شود تا مرد م در جرگه مشورتی صلح نمایند گان واقعی شانرا داشته باشند.
این درحالیست که حدود شش ماه از برگزاری انتخابات  پارلمانی  سپری شده اما کمیسیون های انتخاباتی  نتوانستند  نتایج  نهایی تمامی ولایت ها را اعلام کنند .
بربنیاد اعلام کمیسیون انتخابات قراراست انتخابات  ریاست جمهوری وانتخابات پارلمانی ولایت غزنی همزمان به روز ششم میزان سالروان برگزارشود . جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا