سیاست

خواست جامعه مدنی و شهروندان بغلان از نشست قطر

پلخمری 16 سرطان باختر
جامعه مدنی و شهروندان در بغلان از آغاز نشست ومذاکره میان افغانان پیرامون صلح در قطر استقبال کردند و خواهان قطع جنگ وتامین صلح پایدار در کشور شدند.
آنان از افرادی که برای مذاکره با طالبان وارد قطر شدند می خو‌اهند تا در پیش برد مذاکره باطالبان از ارائه نظریات منفی در قبال دولت و مطرح کردن منافع شخصی وتنظیمی شان خود داری کنند و روی منافع علیای ملی تمرکز کنند.
شاه زمان زمانی فعال جامعه مدنی ویک تن از استادان پوهنتون خصوصی حکیم سنائی در بغلان با بیان این مطلب به آژانس باختر گفت که صلح پایدار وقطع جنگ وناامنی یکی از خواست های دیرینه مردم افغانستان می باشد بناء یگانه خواست ما از اشتراک کنندگان این نشست آنست تا از خواست های برحق و دست آوردهای مردم دفاع کنند تا باشد صلح فراگیرو جامع مبتنی براراده مردم در کشور تامین شود.
وی از طالبان می خواهد تا در موضع شان به خاطر صلح و آتش بس که محافظ منافع علیای کشور است انعطاف و نرمش نشان دهند.
درهمین حال محمد رحیم(رحیمی) یک تن از شهروندان شهر پلخمری که پیشه معلمی دارد، می گوید، افراد‌ی که غرض مذاکره با طالبان وارد قطر شدند باید در فکر شخصیت سازی و مطرح کردن خود شان نباشند و در ترکیب دولت آینده کشور و از اشتراک کنندگان این نشست می خواهد تا آتش بس وصلح پایدار را در محراق توجه شان قراردهند. احمد نعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا