جهان

روسیه حکومت امریکا را به اقدام متقا بل ضد رسانه یی تهدید کرد

مسکو – ایرنا -9 میزان – باختر.
با تداوم فشا رهای امریکا بر فعا لیت خبر گزاری  سپوتنیک و شبکه تلویز یونی  راشیا تودی که ممهم ترین رسانه های روسی در امریکا هستند – مسکو  وا شنگتن را تهدید به انجام اقدام متقابل کرد .
ماریا زاخا رووا – سخنگوی وزارت امور خا رجه روسیه تا کید کرده است که مسکو به اقدام ها و فشار های امریکا به رسانه های روسی  فعا ل در امریکا پا سخ میدهد .
وزارت امور خا رجه روسیه به نقل ازسخنا ن  این مقام  نوشت که همه شرایط و خواسته های واشنگتن از خبر گزاری سپو تننیک و  شبکه تلویز یونی راشیا تودی با اصول ازادی بیان در امریکا مغا یرت دارد .
خا نم زاخارووا افزود  برخورد سلیقه ای و کاربرد قوانین در مورد این رسانه ها  -محدود کردن آزادی بیان تعبیر میشود در حا لیکه این حق در قا نون اساسی امریکا تضمین شده است .
سخنگوی وزارت امور خا رجه روسیه تاکید کرد همچنین اقدامهای که در مورد راشیا تودی در امریکا انجام میگیرند  پیا مد های جدی حقوقی خوا هد داشت و مخا طرات امنیتی برای کار کنا ن این رسانه ایجاد میکند.
وی هشدار داد که هرگونه اقدام انجام شده در مورد رسانه های روسی  پاسخ متقابل روسیه را در پی خوا هد داشت .
طبق همین خبر فشار بر رسا نه های روسیه در امریکا از حدود یکسا ل پیش افزایش یا فته که چند بار اعتراض آنکشور را بر انگیخته است .#                                                              آشنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا