فرهنگ

برای بیست و هشت تن از طبیبان طب سنتی جوازنامه داده شد

کابل باختر/ 21/ جدی
وزیر اطلاعات و فرهنگ امروز در مراسم توزیع جوازنامه برای بیست و هشت تن از طبیبان طب سنتی، این طب را مایه بزرگ از طب نبوی (ص) خواند.
به گزارش آژانس باختر ، دکتور سیدمخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ امروز در مراسم توزیع جوازنامۀ بیست و هشت تن از طبیبان طب سنتی در کابل شرکت نموده گفت، طب قدیم ما ، مایه بزرگ از طب نبوی دارد، پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) برعلاوه آنکه آموزگار، پیشوا ، رهبر بود ، طبیب بزرگ هم بود و طب نبوی مایه الهام طبیبان بزرگ سرزمین ماست .
دکتوررهین اضافه کرد، طب ما برخوردار از فواید هواشناسی هندی ، از افکارو آثار طبیبان هندی و طب چین و همچنان طب سرزمین ما از افکار و دانش فرزندان عالم این کشور چون ابوعلی سینا بلخی مایه گرفته و رشد نموده است و امروز زمینه مساعد شد که با طبیبان موفق ، طب قدیم را به تجلیل بنشنیم دنبال طب قدیم خویش را میگیریم که هر قدر طبابت با طبعیت نزدیکتر شود به همان  اندازه مفید است.
وزیراطلاعات و فرهنگ واضح ساخت که یکی از برتری های طب قدیم همین بوده که به طبعیت نزدیک بود و امروز بشر در آغاز قرن (21) بازهم به طبعیت و داروهای طبیعی رو آورده است.
همچنان در این مراسم داکتر فیض الله کاکر وزیر مشاور در امور صحت وتعلیم پیرامون فواید طب سنتی یا طب قدیم ، چگونگی آموزش طبیبان این عرصه ، چگونگی اخذ امتحان از طبیبان طب قدیم و توزیع شهادتنامه و اعطای جواز نامه برای آنها صحبت نمود.
در اخیر (28) تن از طبیبان طب قدیم که توانسته اند معیار های لازم را برآورده سازند جواز فعالیت را دریافتند  و از میان این (28) تن ده نفر شان را هموطنان هنود ما تشکیل میدهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا