سیاست

محمد کريم خليلي:جمهوري ترکيه يکي از کشورهاي نمونه در جهان اسلام است که توانسته بين ارزشهاي متعالي اسلامي و ارزشهاي مدرن پيوند و سازگاري ايجاد کند

کابل باختر 24 حوت

محمد کريم خليلي معاون رييس جمهور امروز با سفير جمهوري ترکيه در کابل، ديدار نمود و هر دو طرف بر گسترش روابط ميان دو کشور افغانستان و ترکيه تأکيد نمودند.

دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري به آژانس اطلاعاتي باختر خبر داد، در اين ديدار باسات اوزترک سفير ترکيه از ادامه همکاري هاي کشور متبوعش در امر بازسازي افغانستان اطیمنان داده و تأکيد نمود که اين کشور از ديد جمهوري ترکيه جايگاه خاصي دارد و کشورش همواره در کنار افغانستان باقي خواهد ماند.

سفير ترکيه همچنان در اين ديدار از پروسه صلح ابراز حمايت نموده و آن را يک ضرورت جدي براي تأمين ثبات پايدار در افغانستان عنوان کرد.

محمد کريم خليلي معاون رييس جمهور دوام همکاري­هاي جمهوري ترکيه را در عرصه هاي مختلف بازسازي و نوسازی در افغانستان با اهميت خوانده و افزود که جمهوري ترکيه يکي از کشورهاي نمونه در جهان اسلام است که توانسته بين ارزشهاي متعالي اسلامي و ارزشهاي مدرن پيوند و سازگاري ايجاد کند.

معاون رييس جمهور نقش جمهوري ترکيه را در تأمين صلح و ثبات دايمي در افغانستان اثرگذار توصيف نموده و از تلاشهاي اين کشور در اين راستا اظهار قدرداني کرد.

وي همچنين ابراز اميدواري نمود که روابط ميان دو کشور بيش از پيش در همه عرصه هاي سياسي، دپلوماسي، اقتصادي، تجاري و فرهنگي گسترش يابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا