فرهنگ

عنقريب موازین اخلاقی ژورنالیزم درافغانستان نهايي مي شود

 

کابل باختر/ 3/ ثور

بحث درباره کودهاو موازین اخلاقی ژورنالیزم امروز درکابل برگزار گرديد.

 این نشست درحالی برگزارمیگردد که پیش نویس موازین اخلاقی ژورنالیزم ترتیب و به معرض نظر خواهی صاحب نظران قرارداده شده است.

 به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، وزارت اطلاعات و فرهنگ در 29 ماه میزان سال گذشته حدود دو صد تن از خبرنگاران و مسوولان نهادهای خبرنگاری دعوت بعمل آورد تا درجلسه موضوعات مسلکی را موردگفتگوی دوستانه قراردهند .

 دراین جلسه دکتور سید مخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ درباره اهمیت وجود کودهای اخلاقی درعرصهء ژورنالیزم صحبت کرد و درپایان از ژورنالیستان تقاضا کرد تا خودشان داوطلب ایفای این امر شوند.

 درنتیجه سیزده تن از جمله مسوولان رسانه ها و نهادهای آزاد خبرنگاری داوطلب شدند دو نفر نیز ازطرف وزارت اطلاعات و فرهنگ غرض همکاری با ایشان تعیین شدند و این کمیته پانزده نفری مورد تائید مجلس قرارگرفت.

 این کمیته تعداد دیگری ازجمع ژورنالیستان را نیز به غرض همکاری دعوت کرد و متن "پیش نویس موازین اخلاقی ژورنالیزم درافغانستان " را تدوین و به وزارت اطلاعات و فرهنگ سپرد. وزارت این طرح را به نظر خواهی صاحب نظران قرارداد و تقاضا کرد تا ظرف یک ماه پیشنهاد ها و نظریات شان را به وزارت فرهنگ بسپارند.

به هر صورت دراین نشست مطرح شد که به چهار ولایت بزرگ کشور سفر میشود و نظرات خبرنگاران راجمع وشامل پیش نویس میسازند.

 در همین حال جلال نورانی مشاور وزارت اطلاعات و فرهنگ صحبت کرده درکنار ابراز امتنان سپاس از کمیته تدوین پیش نویس گفت: وزارت اطلاعات و فرهنگ عنقریب خبرنگاران را از ولایات کشور دعوت می نماید تا درباره پیش نویس متذکره ابراز نظر نماید .

 نورانی افزود :وزارت اطلاعات و فرهنگ ازیکجا شدن چند اتحادیه ژورنالیستان در چوکات فدراسیون استقبال نموده تاکید کرد که باید خبرنگاران و ژورنالیستان کشور جداً نورم های اخلاقی ژورنالیزم را رعایت کنند تا جامعه به آنان ارزش بیشتر قایل شود .

 وی افزود: وزارت اطلاعات و فرهنگ از حقوق ژورنالیستان جداً پشتیبانی میکند و خشونت علیه ژورنالیستان را همیشه محکوم کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا