سیاست

رئیس جمهور غنی نقش علمای دینی را در راستای مبارزه با فساد مهم دانست

کابل باختر 10  سنبله
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان امروز در کنفرانسی تحت عنوان اسلام و مبارزه با فساد اداری، اشتراک نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: گردهمایی که امروز در تالار لیسه امانی برگزار گردیده بود، رئیس جمهور غنی طی صحبتی خطاب به علمای دینی آنانرا میراث دار انبیا خواند و نقش علما را در مبارزه با فساد ارزنده دانست.
رئیس جمهور با اشاره به دستورات قرآن مجید در زمینهء مبارزه با  فساد  گفت که اصل محور در فلسفه سیاسی اسلام عدالت است، و خداوند  به صراحت  میفرماید: "فساد پیشه گان را دوست ندارد".
او اضافه نمود که پیامبر علیه السلام  نیز در رابطه به فساد فرموده است که رشوت دهنده، رشوت گیرنده و واسطه شونده میان آن ها مورد لعنت خداوند قرار میگیرند.
رئیس جمهور کشور از فساد به عنوان پدیده ای شوم یاد نموده گفت که مبارزه با فساد از وظایف اصلی دولت بوده و در این راستا حکومت افغانستان برنامه های جامعی را تحت اجرا دارد.
رئیس جمهور محمد اشرف غنی در خصوص عوامل فساد اداری  گفت که این پدیده اکثراً در قرار دادها، غصب زمین وجایداد، مواد مخدر، قاچاق اموال در گمرکات و مقرری ها وجود دارد که حکومت افغانستان در راستای مبارزه با آن قدم های مؤثر برداشته است و به کمک ملت و علمای کرام دین، این روند را به موفقیت میرساند.
رئیس جمهور کشور ضمن تاکید بر روند اصلاحات در ادارات گفت که هیچ کس حق ندارد به فساد اداری متوسل شود و هر کس در هر مقامی، اگر به فساد آغشته باشد در مقابل آن ایستاده خواهیم شد.
رئیس جمهور غنی در خصوص نظام بانکداری اسلامی گفت که حکومت افغانستان سیستم های بانکی را بررسی نموده و با استفاده از نظام بانکداری کشورهای اسلامی ، سیستم بانکداری اسلامی را در کشور تاسیس خواهد کرد. او همچنان در زمنیه شرعی سازی جایداد های مسکونی تاکید نمود که حکومت  کار طرح شرعی سازی جایداد های مسکونی را تا هفته های آینده آغاز خواهد کرد.
رئیس جمهور غنی در اخیر صحبت هایش خاطر نشان کرد که سهمگیری علمای دین در مبارزه با فساد مهم و ضروری است و از حرکت شان در زمینهء مبارزه با این پدیده شوم ستایش نمود. او علاوه کرد که برای محو این پدیده به جهاد سراسری ملی نیاز است و از علمای دینی تقاضا نمود، تا مردم را در مبارزه با آن بسیج نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا