سیاست

معاون سیاسی دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل، با معاون دوم رییس جمهور دیدار و گفتگو کرد

کابل باختر 7 سرطان
تداماچی یاماموتو، معاون سیاسی فرستاده سرمنشی ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان، بعد از ظهر امروز با قانونپوه سرور دانش معاون رییس جمهور دیدار کرده و از نحوۀ همکاری های آن سازمان در امر اصلاح نظام انتخاباتی افغانستان گزارش داد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: وی اطمینان داد که سازمان ملل متحد در جهت فراهم کردن کمک های تخنیکی به حکومت افغانستان برای اصلاح نظام انتخاباتی آمادگی داشته و جامعه جهانی نیز  برای تأمین هزینه مالی پروسه انتخابات مشروط بر آغاز پروسه اصلاحات انتخاباتی، تعیین تقویم انتخابات و نحوۀ برگزاری این پروسه، در کنار دولت و ملت افغانستان می باشد.
وی همچنین گزارش داد که دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل، خلاصۀ طرحی را در پیوند به اصلاحات انتخاباتی آماده کرده و به زودی طرح تفصیلی آن را نیز آماده خواهد کرد.
به گفتۀ وی؛ جلوگیری از تقلب، تمویل مالی پروسه انتخابات، تعیین تقویم زمان برگزاری انتخابات و جذب اعتماد مردم به پروسه، از موارد است که به تلاش و دقت بیشتر نیاز دارد.
سپس قانونپوه دانش، با تأکید بر اهمیت نقش سازمان ملل متحد در مراحل مختلف ازجمله در اصلاح نظام انتخاباتی، اظهار داشت که رهبران حکومت وحدت ملی در پیوند به اصلاحات انتخاتی توافق نظر دارند.
معاون رییس جمهور ضمن ابراز امید واری از آغاز به کار هرچه زود تر کمیسیون اصلاحات انتخاباتی، تأکید کرد که پس از شروع کار این کمیسیون تقویم انتخابات پیشرو نیز تعیین خواهد شد.
قانونپوه دانش تأکید کرد که رهبران حکومت وحدت ملی برای جلوگیری از مشکلات و چالش های احتمالی، بر هماهنگی های بیشتر و دقت لازم در اصلاحات انتخاباتی تأکید دارند که این هماهنگی و همسویی ما را در جهت رسیدن به هدف کمک خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا