فرهنگ

فلم مستند ” تاریخچه تیاتر افغانستان ” افتتاح و به نمایش گذاشته شد

کابل باختر26 اسد
پوهاند محمد رسول باوری معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات وفرهنگ امروز، فلم مستند "  تاریخچه تیاتر افغانستان  "  را درتیاتر ملی افتتاح کرد .
به گزارش خبرنگار آژانس باختر:  درمراسم افتتاح این فلم مستند درحالی که شماری از روسا و مسوولان وزارت اطلاعات وفرهنگ ، ممثلان تیاتر وتعدادی از شخصیت های فرهنگی حضورداشتند ، پوهاند محمد رسول باوری صحبت کرد و گفت که به مناسبت صدمین سال استقلال کشور این فلم مستند ازسوی تیاتر ملی ساخته شده است .
پوهاند باوری دررابطه به جایگاه و نقش تیاتر درجوامع،  معلومات داد و خاطرنشان کرد که درهیچ نقطه جهان هنر تیاترفراموش نشده است و یک بخشی از زندگی انسان ها را تشکیل می دهد.
وی همچنان از ممثلان و رهبری تیاتر ملی به خاطر تلاش های شان درراستای تهیه کردن پارچه های تیاتری به مناسبت های مختلف ، ستایش کرد .
سید منصور رحمانی رییس تیاتر ملی نیز درصحبتی گفت که  فلم مستند "  تاریخچه تیاتر افغانستان  " به تلاش تیاترملی،  به مناسبت صدمین سالگرد استقلال کشور آماده شده است .
او گفت که برای نخستین بار به اساس فرمان شاه امان الله خان غازی ساختمان تیاتر ملی درسال 1302 خورشیدی درمنطقه پغمان کابل ساخته شد وبه فعالیت آغاز کرد و اولین نمایش زیرنام " مسابقه خواب  بیداری " توسط ممثلان همان وقت اجراشد .
همینگونه پس ازافتتاح  ، فلم مستند "  تاریخچه تیاتر افغانستان  "  توسط پوهاند باوری ، این فلم درتالارتیاتر ملی به نمایش گذاشته شد .
سپس پارچه تیاتری که آخرین سخنرانی شاه امان الله خان در آن تمثیل شده بود ، توسط یک ممثل تیاتر ملی اجرا شد .  احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا