جامعه

وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان بخاطر بررسی کارکرد های ریاست امور مهاجرین به هرات رفت

کابل باختر 19 سنبله
وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان امروز به منظور بررسی کار کردهای ریاست امور مهاجرین وعودت کنندگان ولایت هرات و نهاد های همکار، به آن ولایت سفر کرد.
به گزارش آژانس باختر، سید عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان  وعده کرده که کمیته تطبیق پالیسی ملی بیجاشدگان به رهبری والی هرات در این ولایت ایجاد خواهد شد .
مسولان ریاست امور مهاجرین و عودت کنندگان، موسسات همکار، شورای ولایتی ولایت هرات و عده ای از مسولان دولتی هرات در این کمیته سهیم خواهند بود . 
دراین سفر وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان با محمد آصف رحیمی والی هرات و مقام های دولتی این ولایت دیدار نمود و در رابطه به وضعیت مهاجرین در این ولایت و بی جاشدگان داخلی بحث و گفتگو نمود.
پس از این دیدار کارگاه پالیسی ملی بیجاشدگان با حضور داشت وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان ، والی هرات و مسولان دولتی و نهاد های بین المللی آغاز گردید ودر آن والی هرات بخاطر رسیدگی به مشکلات بیجا شدگان داخلی تاکید کرد.
والی هرات گفت: ما باید کلمه بیجاشده را از فرهنگ خود از بین ببریم و برای حل معضل بیجاشدگان داخلی تلاش کنیم.
سپس وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان در رابطه به پالیسی ملی بیجاشدگان و راه حل های دایمی برای بیجاشدگان داخلی ولایت هرات صحبت کرد وعده نمود که به منظور رسیدگی به مشکلات و نیازمندیهای بیجاشدگان داخلی کمیته تطبیق پالیسی ملی بیجاشدگی به رهبری والی ولایت هرات ایجاد خواهد شد . 
پالیسی ملی بیجاشدگان داخلی در سال  1392 پس از تصویب شورای وزیران ایجاد گردیده و هدف عمده آن ايجاد يک چارچوب جامع، موثر و واقعبينانه برای رسیدگی به مشکلات و نیازمندیهای بیجاشدگان داخلی و دریافت راه حل های دایمی در کشور میباشد .
قرار است در این سفر سید حسین عالمی بلخی کارکردها و فعالیت های مشترک نماینده های سازمان ملل متحد  وسازمان بین المللی مهاجرت با ریاست های امور مهاجرین و عودت کنندگان زون غرب را بررسی کند .
درحال حاضر نزدیک به یک میلیون تن به اثر ناامنی و حوادث طبیعی در سراسر کشور از مناطق اصلی شان بیجاشده اند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا