فرهنگ

از هفته صنعت گرامی داشت به عمل آمد

کابل ۲۶ ثور باختر
وزارت صحت عامه  امروز از هفته صنعت با حضور داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه داشت به عمل آورد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت صحت عامه به آژانس باختر، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه ، از رشد صنعت تولیدات داخلی دوا در کشور ابراز خوشی کردو گفت:« جای مسرت است که امروز ما شاهد رشد و پیشرفت تولیدات دوا در داخل کشور استیم. خودکفایی در ۱۵ قلم تولید دوا در داخل کشور یک دستآورد بزرگ برای بخش صحت می‌باشد."
رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، جلوگیری از قاچاق را در تمام عرصه‌ها به ویژه در بخش واردات دوا مهم عنوان کرد و تعهد داد که در زمینه جلوگیری از قاچاق دوا و دیگر مواردی که در این نشست برای بهبود رشد تولیدات داخلی دوا در کشور بحث شد با مسوولان صحبت خواهیم کرد.
داکتر عبدالله هم‌چنان تاکید نمود که برای رشد تولیدات دوا در داخل کشور‌‌‌ تمام داکتران باید از دواهای که در داخل کشور تولید می‌شوند برای بیماران شان توصیه کنند و مسوولان شرکت‌های تولیدی در زمینه استفاده از تولیدات داخلی برای مردم آگاهی دهند.
در همین حال داکتر فیروزالدین‌ فیروز وزیر صحت عامه  ،‌ هدف از تجلیل از هفته ملی صنعت را رشد تولیدات دوا در داخل کشور و حمایت وزارت صحت عامه از سرمایه گذارانی که در این عرصه سرمایه گذاری می‌کنند عنوان کرد و گفت:« بلند بردن سطح کیفیت دوا،‌ رشد تولیدات داخلی و فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران در داخل کشور از اولویت های وزارت صحت عامه می‌باشد.»
وزیر صحت عامه، هم‌چنان از رشد تولیدات دوا در داخل کشور ابراز امیدواری کرد وگفت : خوشبختانه امروز افغانستان در زمینه تولید ۱۵ قلم دوا به خودکفایی رسیده است و توانایی تولید آنرا را دارد. وی همچنان گفت، در حال حاضر نزدیک به  ۶۰ فابریکه تولید دوا ایجاد شده است که از این میان حدود ۴۰ فابریکه آن فعال و ۲۰ دیگر در حال تاسیس می‌باشند.
همچنان رییس اداره تنظیم امور دوایی و محصولات صحی و رییس اتحادیه صنعت دوایی در رابطه به موضوع صحبت کردند. مومنه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا