اخبارTOPتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به نشرات سایت‌های خبری داخلی و خارجی

 

کابل، ۲۸ قوس، باختر

شماری از سایت‌های خبری داخلی و خارجی در نشرات امروزشان در کنار تحولات جهان و منطقه به تحولات در افغانستان نیز پرداخته‌اند.

گزارشگر آژانس باختر، با مرور نشرات این سایت‌های خبری این گزارش را آماده کرده است.

سایت خبری طلوع نیوز زیر عنوان «پیام امارت اسلامی در روز جهانی مهاجرت؛ از مهاجران استفاده سیاسی نکنید» نوشته کرده است:

هم زمان با روز جهانی مهاجرت، مقام‌های ارشد امارت اسلامی روز دوشنبه در مراسمی از کشورهای دور و نزدیک خواسته‌اند تا از مهاجران افغان به عنوان ابزار سیاسی کار نگیرند.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رییس الوزرا با انتقاد از اخراج مهاجران افغان از سوی برخی همسایه‌ها، از این کشور‌ها خواسته است تا با مهاجران افغان برخورد قانونی داشته باشند.

سایت خبری صدای افغان (آوا) تحت عنوان «مقامات وزارت مهاجرین در روز جهانی مهاجر: اخراج اجباری و غارت اموال مهاجرین توسط پاکستان خلاف معیارهای انسانی و اسلامی است، جامعه جهانی مسوولان عمل کند» نوشته است:

سخنرانان در محفل تجلیل از «روز جهانی مهاجر» در مرکز رسانه‌های حکومت، می‌گویند که پاکستان برخلاف معیار‌های اسلامی، انسانی، همسایگی و بین المللی دست به اخراج اجباری مهاجرین افغانستان زده اموال مهاجرین را مصادره و غارت کرده‌اند، آنان از جامعه جهانی خواستند تا نسبت به اخراج اجباری مهاجرین بی تفاوت نباشند و نقش مسوولانه و سازنده در این زمینه ایفا کنند.

به گفته این مقام‌ها ۲.۸ میلیون مهاجر در طول بیش از دو سال به افغانستان برگشته‌اند.

سایت خبری شفقنا افغانستان زیر عنوان «روز جهانی مهاجران؛ نخست وزیر امارت اسلامی: سازمان‌های جهانی مانع اخراج اجباری مهاجران افغان شوند» نگاشته است:

ملا محمد حسن آخوند، رییس الوزرای امارت اسلامی، گفته است که «سازمان‌های جهانی و کشور‌ها» از اخراج اجباری مهاجران افغان و ظلم بر آنان از سوی «کشورهای همسایه و جهان» جلوگیری کنند.

رییس الوزرای امارت اسلامی این اظهارات را روز دوشنبه ۲۷ قوس در پیامی به مناسبت «روز جهانی مهاجران» مطرح کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا