صحت

خواست شورای ولایتی هرات ازوزارت صحت برای تقویت ورشد کیفی مراکز درمانی

شهرهرات 16 اسد باختر

نماینده گان مردم هرات در شورای ولایتی ازوزارت صحت عامه خواهان توجه به تقویت وانکشاف مراکزصحی وافزایش کیفیت خدمات درمانی میباشند.

به گزارش آژانس باختر،  کامران علیزائی رییس شورای ولایتی میگوید: ولایت هرات  باداشتن چهارمیلیون نفوس وپذیرایی ازحجم بالایی ازبیجاه شده گان و مهاجرین دارای یک شفاخانه شش صد بستر بوده که با مشکلات و کمبودات زیادی روبرو میباشد.

بگفته رییس شورا این شفاخانه جوابگوی نیازمندی های صحی ودرمانی شهروندان نیست  زیرا ازولایات همجوارنیز  جهت تداوی به این ولایت  مراجعه می نمایند.

اوازوزارت صحت عامه خواهان برطرف ساختن نیازمندی های تشکیلاتی وتجهیزاتی شفاخانه شد  .رییس شورای روشن نشدن سرنوشت ریاست شفاخانه و سرپرستی بست های کلیدی ادارات رانگران کننده خواند وگفت: این کار باعث کندی و عدم دلگرمی به وظایف شده است .

داکتر نوراحمد حیدری عضو شورای ولایتی نیز ازموجودیت مشکلات درسکتورصحت ابرازتاسف نمود وگفت : متاسفانه کیفیت دارو های وارداتی در کشور بسیار پایین بوده وسبب بروزمشکلات به مریضداران شده است . اوگفت ولایت هرات دارای کدر علم و ورزیده بوده که متاسفانه از این کدرها استفاده موثر صورت نگرفته است و باید وزارت مربوطه در این رابطه توجه جدی نماید.

داکترفیروزالدین فیروز وزیرصحت عامه گفت: از مشکلات موجود درولایت هرات آگاهی کامل دارد و برای رفع این مشکلات در حال تلاش است

اوگفت:   قرار است با کمک افراد خیر یک شفاخانه درظرف سه سال آینده با معیارات  بین المللی در این ولایت ساخته شود که با کشور های همسایه رقابت نماید.

وزیرصحت عامه اظهارامیدواری نمود تا  با کمک مسئولین محلی،  مکان مناسبی غرض ساخت این شفاخانه تدارک شود.

وزیرصحت عامه اعلام کرد که  بست های ریاست شفاخانه حوزوی و ریاست صحت عامه این ولایت رابه داوطلبی گذاشته است .
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا