سیاست

پاکستان به تعقیب مرگ ملا اختر محمد منصور 800 میلیون دالر از امریکادریافت میکند

کابل باختر/ 6/ جوزا
امریکا یک کمک هشتصد میلیون دالری را ازبودجه جنگ افغانستان برای پاکستان جدا خواهدکرد.
منابع غربی گفته اند که کمیته خدمات مسلح سنای امریکا ، پیشنهاد دولت آنکشور را مبنی برکمک مالی جدید با اسلام آباد تصویب کرد. این بسته جدید کمک با پاکستان که بالغ به 800 میلیون دالر میشود از بودجه جنگ افغانستان جدا خواهد شد.
منابع امریکایی گفته اند که باید 300 میلیون دالر از این کمک ها برای مبارزه علیه شبکه حقانی به مصرف برسد.
امریکا درحالی از پرداخت 800 میلیون دالر آنهم در راستای مبارزه با تروریزم و ثبات پاکستان سخن میگوید که به تازه گی ملا اختر محمد منصور رهبر طالبان درحمله هوایی طیاره های امریکایی آنهم به دستور مستقیم بارک اوباما رییس جمهوری امریکا کشته شد.
قبل از این امریکا فروش هشت فروند طیاره اف 16 را به پاکستان به دلیل کم کاری آنکشور در امر مبارزه علیه هراس افگنی به حالت تعلیق درآورده بود .
پاکستان سالهاقبل اضافه از هشت صد میلیون دالر غرض خرید این طیاره ها به امریکا پرداخت کرده است مگر تااکنون این طیاره ها را دریافت نکرده است .
با آنکه بارک اوباما رییس جمهوری امریکا ، رییس روابط مجلس سنای آنکشور ، ترامپ نامزد پیشتاز درانتخابات ریاست جمهوری امریکا و شماری از سناتوران و اعضای کانگرس آنکشور عملکرد پاکستان درراستای مبارزه علیه هراس افگنی و بازی دوگانه آنکشور باغرب دیدمنفی دارند پرداخت هشتصد میلیون دالر کمک به آنکشور سوالاتی زیادی را خلق میکند.
برخی از باور به این است که پاکستان درشناسایی و تثبیت ملا اختر محمدمنصور که منتج به کشته شدن او شد، امریکا را کمک کردند وهشتصد میلیون دالر اولین بسته ازپاداشی است که پاکستان دریافت میکند.
شماری از آگاهان میگویند که ملا اختر محمد منصور برعلاوه پاکستان درپی حمایت کننده گان دیگر نیز برآمده بود و این امر باعث مرگ او شده است.
مقامات پاکستانی پاسپورتی را به رسانه ها داده اندکه گفته میشود منصوب به ملا اختر محمد منصور است و او ذریعه این پاسپورت پاکستانی هژده بار به بیرون از پاکستان منجمله ایران سفر کرده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا