سیاست

مارشال محمد قسیم فهیم بر مزار شهید صلح استاد برهان الدین ربانی اکلیل گل گذاشت

کابل باختر 29 سنبله
مارشال محمد قسیم فهیم، معاون اول ریاست جمهوری صبح امروز بمناسبت دومین سالروز شهادت پروفیسور استاد برهان الدین ربانی، رئیس جمهور سابق افغانستان، رهبر جمعیت اسلامی، پیشوای جهاد و مقاومت ملی مردم و رئیس شورای عالی صلح، طی مراسمی بر مزار آن شهید اکلیل گل گذاشته و به روح آن شهید و همه شهدای افغانستان عزیز اتحاف دعا کرد.
در مراسمی که به این مناسبت بر مزار استاد شهید واقع در تپه وزیرمحمد اکبر خان دایر شده بود، در آن شماری از اعضای کابینه، شخصیت های سیاسی، روشنفکران و جمعی از دوستداران استاد شهید شرکت کرده بودند.
معاون اول ریاست جمهوری گفت که استاد برهان الدین ربانی شخصیت علمی، مصلح، معتدل و متواضع بود و آرزو داشت که در کشور عزیزش افغانستان بزودی صلح و آرامش بر قرار گردد و در این راه کمر بسته بود و در فرجام زنده گی اش را در این راه قربان کرد.
معاون اول ریاست جمهوری گفت که استاد شهید به عنوان رهبر جهاد و مقاومت مردم همیشه در تلاش استقرار نظام و حکومت اسلامی در کشورش بود و باور داشت که تنها یک چنین نظامی می تواند داعیه دار جهاد برحق مردم افغانستان باشد.
معاون اول ریاست جمهوری خاطر نشان کرد که استاد شهید آرماندار این داعیه بزرگ بود و همه مساعی اش را در این راه بکار بست و نخستین زمامدار تاریخ افغانستان بود که بگونه مسالمت آمیز از قدرت کنار رفت تا اداره موقت در کشور، راه را برای ایجاد یک حکومت انتخابی  هموار سازد.
پروفیسور استاد برهان الدین ربانی، رئیس جمهور سابق کشور، رهبر جمعیت اسلامی، پیشوای جهاد و مقاومت ملی مردم ما و رئیس شورای عالی صلح افغانستان، روز بیست و نهم سنبله سال 1390 در منزلش واقع  وزیر محمد اکبرخان، توسط یک تروریست که در لباس یک مذاکره کننده از سوی طالبان، آمده بود ، از اثر انفجار بمب کار گذاری شده در دستارنامبرده، به شهادت رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا