سیاستاخبار

تشدید تنش در روابط کابل و اسلام آباد؛ پاکستان نیز سفیر خود را از کابل فراخواند

کابل/  ۲۸  سرطان/  باختر

پس از آن که دولت  افغانستان  سفیر و دیپلمات‌های خود را از اسلام‌آباد فرا خواند، پاکستان نیز سفیر خود را از کابل فراخوانده است.

دولت افغانستان دیروز سفیر و تمامی اعضای سفارت افغانی در اسلام آباد را بعد از آن  فرا خواند که سلسله علی خیل دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد به روز جمعه از شهر اسلام آباد برای چند ساعت ربوده شد و سخت شکنجه شد.

حالا رسانه های پاکستانی گفته اند که اسلام آباد به حرکت متقابل دست زده است و سفیر خود از کابل را فرا خوانده است  در میان رسانه های پاکستانی شبکه جیونیوز پاکستان، امروز  به نقل از منابعی گزارش داد که منصور احمد خان؛ سفیر این کشور به اسلام‌آباد بازگشته است مگر وزارت خارجۀ پاکستان در این زمینه رسماً چیزی نگفته است.

وزارت خارجۀ افغانستان  در اعلامیه‌ یی گفته است که رهبری دولت افغانستان سفیر و دیپلمات‌های ارشد افغانستان مقیم اسلام‌آباد را الی رفع کامل تهدیدات امنیتی به‌شمول گرفتاری و محاکمه ربایندگان، به کابل فراخوانده است.

پاکستان در حفاظت از دیپلماتان افغان و هندی سابقۀ خوب ندارد، باری عبدالخالق فراهی سفیر افغانستان از حیات آباد پشاور ربوده شد و بلاخره با مساعی دولت افغانستان آزاد شد، همچنان چند بار دیپلماتان افغان در اسلام آباد و شهر های دیگر پاکستان با تهدید های مواجه شده اند و یک کارمند قنسلگری افغانستان در شهر کراچی کشته شد، پاکستان تا کنون به هیچ یک از این  موارد رسیدگی نکرده است.  صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا