فرهنگ

گدام‌های تاریخی خشتی هرات در آستانه مرمت

شهرهرات 16 حوت باختر
در پی دیدار رییس اطلاعات وفرهنگ ولایت هرات، با هیئت واحد عملیاتی اداره امور ریاست جمهوری کشور، و مسوولان شرکت ساختمانی بنایی، قرار شد تا کار بازسازی گدام‌های تاریخی ولایت هرات در نزدیک‌ترین فرصت آغاز شود.
گدام‌های خشتی هرات که از قدمت تاریخی برخوردار است، ساخت آن به زمانه‌های امیر عبدالرحمن خان بر می‌گردد که با گذشت زمان و در سال‌های جنگ، آسیب‌های جدی بر بدنه آن وارد شده است.
آریا رئوفیان رییس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات، با ابراز خرسندی از این تصمیم اداره امور، که با علاقه‌ مندی خواستند تا حامی مرمت این بنای تاریخی باشند می‌گوید: که این ساختمان قدیمی هرات، جز داشته‌های ارزش‌مند این ولایت می باشد و بازسازی آن را خدمت بزرگی می‌داند برای  داشته‌های باستانی این ولایت.
رئوفیان در این نشست تصریح کرد، که با مرمت این بنای تاریخی، بازار سنتی وسیع و جذابی ایجاد شده که برای شمار زیادی از شهروندان هرات زمینه فعالیت‌‌های اقتصادی خوبی مهیا خواهد کرد.
در عین حال، هیئت اداره امور ریاست جمهوری کشور نیز وعده سپرد و تاکید کردند که، بودجه بازسازی این بنای تاریخی را در زمان مناسب و معینی در دسترس این اداره قرار می دهد تا کار بازسازی گدام‌های تاریخی هرات را آغاز کنند.
گدام‌های تاریخی هرات، که در گذشته از آن به عنوان ذخیره گاه مهمات و محل نگهداری مواد غذایی استفاده می‌شد، اکنون قرار است به بازار سنتی و سرپوشیده‌  یی تبدیل شود که به استفاده مردم قرار خواهد گرفت.ختم/حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا