سیاست

تحریم شش عضو بلند پایه طالبان از سوی امریکا واستقبال افغانستان از آن

کابل   باختر   ۷ دلو
وزارت مالیه امریکا چهار تن از اعضای گروه طالبان افغان و دو عضو گروه طالبان پاکستانی را شامل لست تحریم های آن کشور ساخت.
وزارت ایالات متحده امریکا اعلام کرد که شش هراس افگن جهانی را که در حمایت مالی و تسلیحاتی طالبان و شبکه حقانی دست دارند در فهرست تحریم های خود قرار میدهد، چهار تن از این هراس افگنان افغان و دو تن دیگر شان پاکستانی هستند.
سیگال مند لکر، معاون وزیر خزانه داری امریکا در امور تروریزم و جرایم مالی از دولت پاکستان خواست که پناه گاه های طالبان و شبکه حقانی را از خاکش برچیند و بر منابع جذب سرمایه شان به گونه  تهاجمی حمله کند.
عبدالصمد ثانی، عبدالقدیر بصیر، حافظ محمد پوپلزی، مولوی عنایت الله فقیر محمد و گلا خان حمیدی از این پس از جمله افرادی هستند که ایالات متحده امریکا دارایی های شان را می بندد و شهروندانش را از هر گونه داد و ستد با آن ها باز می دارد از این شش نفر ٬ یکنفرآنهاقاچاقبر مواد مخدر نیز است که کار و بار طالبان در خصوص قاچاقبران مواد مخدر را مدیریت میکند.
ارگ ریاست جمهوری از این اقدام امریکا استقبال میکند
شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری به خبرنگار آژانس باختر گفت که این خواست دولت افغانستان است تا فشار ها بر کشور های حامی هراس افگنان بیشتر گردد و یکی از گزینه های فشار بر گروه های هراس افگن و کشور های حامی ان وضع تحریم های است او علاوه داشت که امید این گونه تحریم ها جدی تر و گسترده تر گردد.
قبل از این نیز شماری دیگری از افراد گروه طالبان از سوی امریکا مورد تحریم قرار داده شده بود مگر کمتر از ان نتیجه گرفته شده است.
باید گفت آنانیکه مورد تحریم قرار گرفته اند همه در پاکستان و در چتر حمایت سازمان های استخباراتی پاکستان زندگی میکنند در حالیکه پاکستان همیشه گفته که طالبان در پاکستان حضور ندارند و فعالیت های این گروه از پاکستان سازماندهی و مدیریت نمی شوند مگر حضور این شش نفر در پاکستان نشان میدهد که پاکستان تا کدام پیمانه نسبت به هراس افگنان دلبستگی دارد.
شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا