سیاست

سیمینار علمی – تحقیقی (مبانی وحدت اسلامی ونقش آن درتامین صلح ) درکابل گشایش یافت

کابل باختر/ 13/ عقرب
رییس جمهور محمد اشرف غنی میگوید که پیام دین اسلام پیام صلح و اخوت است و ضروراست تا مفهوم این پیام به گونه یی گسترده تفسیر شود.
به گزارش آژانس باختر ، سیمینار علمی – تحقیقی زیر نام ( مبانی وحدت اسلامی و نقش آن درتامین صلح ) به ابتکار مرکز عقیده و ثقافت اکادمی علوم افغانستان برگزارشد.
محمد اشرف غنی رییس جمهور اسلامی افغانستان با ارسال پیام عنوانی شرکت کننده گان این سیمینار که ازسوی معاون سرمحقق عبدالمعبود  ضریری رییس مرکز عقیده و ثقافت اکادمی علوم افغانستان به خوانش گرفته شد گفته است.
مبانی وحدت اسلامی و نقش آن درتامین صلح یک بحث مفید و ارزشمند است ، این گونه مباحث یقیناً درمعرفی ارزش های اسلامی و آگاهی مردم موثر است .
با آنکه دراین روزها دسته های پیدا شده اند که خیر را در شر نگاه میکنند در جوامع اسلامی تفرقه می اندازند و برای کشتن مسلمانان دیگر بهانه میسازند مگر پیام واقعی اسلام ، پیام صلح و اخوت است که ضروراست مفهوم این پیام به گونه یی گسترده تفسیر شود.
دراین پیام همچنان گفته شده کلمه اسلام درذات خود با کلمه سلام که معنای صلح و آرامش را میدهد ارتباط دارد سلام یکی از اسمای مبارک خداوند متعال است و سلام دادن به یکدیگر درحقیقت تقدیم کردن صلح ، امن و آرامش به انسان دیگر است. درطول تاریخ بزرگان اسلام ، علما و ادیبان ، عرفا فرهنگ سترگ و بزرگ ازصلح ، تحمل ، وحدت و اخوت را به ما به میراث گذاشته اند که ضروراست ، بار، بار به آن مراجعه کنیم و به منظور بهبود زندگی خود ازآن الهام بگیریم .
عبدالمعبود ضریری رئیس مرکز عقیده وثقافت اکادمی علوم نیز به سخنرانی پرداخته گفت: ضروراست تا ما تمامی مشکلات خود را در روشنایی احکام دینی حل نمایم تقاضای همه مسلمانان این است که تمامی قضایای در روشنی دساتیر اسلامی و به تاسی از فرمان الهی حل گردد.
قرآن وسنت پیامبر بزرگوار اسلام بهترین مرجع برای حل مشکلات جوامع اسلامی بوده میتواند.
امین الدین مظفری منشی شورای عالی صلح که دراین سیمینار سخن میگفت ازتمامی علما و دانشمندان خواست که بتاسی از ارشادات دین مبین اسلام ، دررابطه به قضایا موضع واحد و یک پارچه را اتخاذ نمایند و درراستای تامین امنیت و صلح پایدار درکشور همکاری کنند.
همچنان درجریان کار سیمینار داکتر عبدالله خاموش هروی ، داکتر عبدالباقی امین ، مولوی عبدالصبور حقانی و شماری دیگر از محققان وپژوهشگران دررابطه به مضمون سیمینار سخنرانی نموده دیدگاه و نظرشان را بیان داشتند که با مباحثات علمی تعقیب شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا