امنیت

نیکلوسن وتاکید بر نابودی طالبان

کابل   باختر  ۱۳ قوس 
طالبان شانس برنده شدن را ندارند وباید جنگی را که نیروهای افغان ومتحدان شان آغاز کرده اند با پیروزی به پایان برسانند.
این مطلب را جنرال نیکلوسن  قوماندان نیروهای ماموریت حمایت قاطع در افغانستان در مراسم انتقال مسوولیت  نیروهای مرزی از وزارت داخله به وزارت دفاع بیان داشته است.
وی یاد آور شده که طالبان شانس برنده شدن ندارند ودرصورتی که حاضر به مذاکره وگفتگو نشوند، نا بود خواهند شد.
سپردن مسولیت نیروهای مرزی به وزارت دفاع ملی بر اساس حکم رییس جمهور صورت گرفته است.
این گفته در حالی بیان میشود که مقامات امریکایی به گفته  و مشوره های جنرال نیکلسون اهمیتی زیادی قایل اند.
نظریات وطرح های این جنرال چهار ستاره امریکایی بود که باعث بازگشت دو باره نظامیان امریکایی و ناتو به میدان جنگ در افغانستان شد. 
امریکا  و ناتو در اخیر سال۲۰۱۴ ماموریت جنگی شان را درافغانستان  خاتمه بخشیده اعلام کرده بودند، مگر تغییر وضعیت و تشدید نا امنی در افغانستان و سفارشات جنرال نیکلوسن پای امریکا  را  دو باره به جنگ افغانستان کشانید.
طی ماه های اخیر حملات هوایی و عملیات های ویژه علیه گروه های هراس افگن در افغانستان تشدید یافته است که باعث تلفات سنگین به این گروه ها گردیده است، برعکس گروه های تروریستی به حملات انتحاری و ماین گذاری های کنار جاده دست زده اند.
اگاهان سیاسی  با در نظر داشت شیوه های جدید عمل از سوی نظامیان افغان و مخالفان مسلح که اولی با عملیات های ویژه و هوایی روزگار طالبان و گروه های تروریستی دیگرمرتبط به آنها را تلخ ساخته اند  وتشدید حملات تروریستی از سوی هراس افگنان را که بیشنتر به قیمت جان غیر نظامیان تمام میشود میگویند که نیروهای دولتی ابتکار عمل  را در دست دارند در حالیکه گروه های تروریستی سراسیمه اند  عملکرد نیروهای دولتی مرحله وار حذف فزیکی مخالفان مسلح را در پی خواهد  داشت در حالیکه حملات تروریستی هراس افگنان نه تنها باعث سقوط نظام نخواهد شد بل انزجار ونفرت مردم را در قبال انها بیشتر میسازد.
پس این حرف دقیق است که در وجود انکشافات اخیر٬ طالبان شانس پیروزی ندارند ختم تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا